jashnvare meli ezdevaj 01تورکمن نیوز- اخبار استان:‌ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با هدف حفظ و احیای سنت ها و آداب و رسوم قومیت‌های کشور، نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان، محمود متقی اظهار داشت: در این جشنواره اقوام ساکن در استان گلستان و همچنین دیگر قومیت‌های کشور آئین‌های ازدواج قوم خود را با حفظ اصالت و فرهنگ بومی، دینی و اسلامی برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: طرح اولیه برگزاری این جشنواره بزرگ ملی تهیه و به وزارت ورزش و جوانان ارسال می شود و با تامین هزینه های برگزاری آن توسط این وزارتخانه و مسئولان استانی در شهریور ماه سال 95 شاهد برگزاری جشنواره در گرگان خواهیم بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان افزود: علاوه بر نمایش آئین‌های ازدواج اقوام، تلاش می‌کنیم جشن آغاز زندگی مشترک چند زوج جوان از اقوام ساکن گرگان را در این جشنواره میزبانی کنیم.

متقی افزود: براساس آمار و پیشینه های موجود گلستان استان برتر کشور در زمینه برگزاری ازدواج های آسان است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره، علاوه بر احیای آداب و رسوم این سنت حسنه، جوانان و خانواده‌های آنان را به برگزاری جشن های ازدواج به دور از تجملات مرسوم ترغیب کنیم./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مجتمع آموزش عالی سلامت

گزارش تصویری از مسابقات گؤرش در ترکمنستان

دغدغه‌های کارگر نابینای مرکز تخلیه زباله/ گرگان میزبان پاییز

کاهش زمین خواری در گلستان

مرگ خلبان پاراگلایدر در گلستان

فروش مرغ زنده در گنبد ممنوع شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram