Jarahi 1 22 khاخبار گرگان-تورکمن‌نیوز- بیمار خانم58 ساله که بعلت بزرگی بیش از حد غده تیروئید(گواتر)با علائم فشاری روی راه هوایی و گوارشی در بخش جراحی بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بستری گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  پس از انجام اقدامات آماده‌سازی قبل از عمل جراحی کاندید عمل جراحی گردید. لازم به ذکر است که ایشان سابقه این بیماری را از حدود 20سال قبل داشته که بعلت وضعیت اقتصادی و خانوادگی نامناسب تحت درمان مناسب قرار نگرفته است تا اینکه بعلت ایجاد علایم ناشی از فشار توده روی راه هوایی و گوارشی جهت جراحی ارجاع گردید.

بیمار در صبح 5شنبه توسط دکتر رضا افغانی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی توراکس به نحو مطلوب تحت عمل جراحی قرار گرفت، در پایان عمل جراحی بیمار EXTUBE‌ گردید حین و بعد از عمل بیمار تصمیم به خارج کردن لوله تراکه گرفته شد همچنین لارنگوسکوپی مستقیم بعد از عمل جهت بررسی طناب‌های صوتی بیمار انجام شد که سلامت اعصاب حنجره بیمار تایید گردید.

Jarahi 22 kh

بعد از عمل جراحی بیمار به ای سی یو منتقل و اقدامات مراقبت‌های ویژه صورت گرفت و درروز دوم در صورت صحت و سلامت به بخش جراحی منتقل گردید وبیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد

لازم به ذکراست وزن طبیعی غده تیرویید 25 گرم میباشد که وزن تیروئید بیمار610 گرم بوده است.

منبع: پایگاه خبری وبدا

مطالب مرتبط:

جشن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در گنبد کاووس برگزار

درکلاله 29 میلیارد ریال زکات جمع آوری شد/رتبه نخست کشور در س

صدقه در شکم سیران

تیشه تروییکا بر ریشه اروپای واحد/ غرب دوباره در سوریه باخت

عملیات اجرایی گاز رسانی به 6 روستای شهرستان مینودشت استان گل

امسال دو مورد آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی گالیکش رخ داد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram