rajaby 01تورکمن نیوز: امام جمعه شهر فراغی شهرستان کلاله از مهاجرت جوانان این شهر به شهرهای بزرگ برای بدست اوردن شغل، ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه نماینده به این معضل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، الحاج محمد امین اخوند صفری در گفتگویی ضمن نگرانی از وضعیت اقتصادی مردم شهر فراغی، گفت: بیشتر جوانان این شهر بیکار هستند و برخی نیز به اجبار و برای بدست اوردن شغل به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند.

وی ادامه داد: مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ علاوه بر عدم توسعه و رکود اقتصادی این شهر به جهت نبود نیروی کاری جوان، این امر باعث بروز مشکلات خانوادگی زیادی در جوانان متاهل می شود و نتیجه ان افزایش امار طلاق در جوانان شده است.

 

امام جمعه شهر فراغی یاداور شد: همانطور که شهرام شیرزاد بخشدار بخش مرکزی نیز در مصاحبه خود با این سایت خبری اشاره کرده بود، یکی از مشکلات اساسی دیگر در این شهر، نبود ادارت است که امدن به کلاله جهت انجام امورات اداری باعث صرف وقت و هزینه زیاد برای شهروندان می‌شود که به حمدالله با پیگیری فرمانداری و بخصوص بخشدار، این مشکل نیز تا حدودی در حال مرتفع شدن است.

 

اخوند صفری گفت: این شهر برای برگزاری جلسات مکان خاصی ندارد و ما و مسئولین برای برگزاری جلسات از مکان‌های دیگر استفاده می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم این شهر به موارد یاد شده محدود نمی شود و این مردم با مشکلاتی همچون قطع اب در فصول گرم تابستان و نبود محل تردد در زمستان ها(با توجه به اینکه کوچه‌های این شهر اسفالت نیستند و داراری شیب زیاد می‌باشند با بارش باران و برف، امکان تردد وجود ندارد.) دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

امام جمعه شهرفراغی تصریح کرد: اتظار می رفت که مسئولین بخصوص عبدالکریم رجبی در طول مدت مسئولیت خود برای رفع این مشکلات تدابیر مناسبی را در نظر بگیرند اما با وجود یاداور شدن این مشکلات به نماینده و مسئولین، شاهد اقدامات عملی در این خصوص نبودیم.

 

وی لازمه مرتفع کردن مشکل اشتغال در شهر فراغی را ایجاد اشتغال پایدار (طبق فرمایشات رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شود) از طریق ایجاد کارگاه‌های مختلف در این شهر دانست که این خود نیازمند مطالعه دقیق کارشناسان و نیازسنجی است./ کلاله خبر

 

 http://turkmensnews.com/

 

مطالب مرتبط:

امام جمعه اهل سنت گنبد: توجه ویژه به نیازهای مردم منطقه که د

بازگشت اولین گروه از حجاج ایرانی به کشور

افتتاح اولین موسسه مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی استان گلستا

ابراهیم غفاری: تیم والیبال لیگ برتر گنبد کاووس با اسپانسر جد

دعوت ورزشکار گلستانی به اردوی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام م

تغییر مسیر جاده گنبد به مشهد از میان جنگل گلستان منتفی شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram