GholamrezaKavosh01اخبار مراوه‌تپه – تورکمن‌نیوز: فرمانده سپاه شهرستان مراوه تپه با توجه به نیاز فضای فرهنگی در آرامگاه شاعر و عارف بزرگ ترکمن ایرانی برای برگزاری مراسم سالانه گفت: به زودی مجموعه ساختمان فرهنگی در جوار آرامگاه مخدومقلی فراغی احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، غلامرضا کاوش در گفتگو با خبرنگار تورکمن‌نیوز اظهار داشت: طی رایزنی‌هایی که با سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان داشته‌اند ایجاد یک مرکز فرهنگی و احداث مسجد در محل آق توقای در جوار آرامگاه مخدومقلی فراغی مصوب و اجرایی شد.
وی افزود: این مرکز فرهنگی به همت سپاه نینوای استان و تامین اعتبار از سازمان بسیج مستضعفین در قالب یک مسجد دوار به مساحت ۳۲۰ متر مربع، الگو برداری شده از طرح آلاچیق ترکمنی احداث خواهد شد.
فرمانده سپاه مراوه تپه تصریح کرد: مجموعه توریستی سایت آرامگاه مخدومقلی فراغی با تامین اعتبار لازم در سال آینده با ایجاد بازارچه، مراکز تفریحی و گردشگری توسعه خواهد یافت.
سرهنگ کاوش در پایان گفت: مجموعه فرهنگی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و خبرنگاران طی مراسمی توسط سپاه نینوا با نامگذاری و نصب تابلو آن رونمایی خواهد شد.
رئیس هیات امنای مخدومقلی فراغی نیز در گفتگو با خبرنگار تورکمن‌نیوز گفت: این پروژه با همکاری کارشناسان و دفتر نظام مهندسی شهرستان مراوه‌تپه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت احداث برآورد شده است.
بگدوردی سوداگر افزود: از مجموع اعتبارات این پروژه مبلغ یک میلیارد ریال توسط سپاه نینوا استان گلستان تخصیص یافته و مابقی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه نیز از سوی خیرین نیکوکار تامین خواهد شد.
رئیس هیات امنای بقعه متبرکه مخدومقلی فراغی در پایان از تلاش‌های مجدانه و همکاری فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان مراوه‌تپه همچنین خیرین تقدیر و تشکر کرد.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

مطالب مرتبط:

تندیس شهید افسردبیر در میدان بسیج گنبد کاووس نصب شد+تصاویر

آغاز عملیات احداث مخزن یک هزار مترمکعبی آب شرب روستای حاجی ق

همایش بزرگداشت مخدومقلی فراغی 22 اردیبهشت ماه در مراوه‌تپه ب

خرید آغاز شد /۱۱۰۰ تا ۱۴۴۰ تومان، کف و سقف‌ نرخ خرید توافقی

آغاز طرح تعریض خط ریلی اینچه‌برون شهرستان گنبد کاووس با ۱۵۰

ثبت‌نام دوره‌های کاردانی به کارشناسی از هفته آینده آغاز می ش

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram