TurkmensNews Ostani01اخبار استان گلستان - تورکمن‌نیوز: مدیران نباید به اقتصاد مقاومتی در قالب دستورالعمل و وظیفه سازمانی نگاه کنند بلکه باید عمیقا و قلبا به موضوع اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی این مطلب را روز یکشنبه در جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان در گرگان بیان کرد.
وزیر کشور گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی به عنوان دستورالعمل و وظیفه سازمانی نگاه کنیم این طرح نیز همانند اصل 44، هدفمندکردن یارانه‌ها و مسکن مهر خواهد شد که طرح های بسیار خوبی بود اما اجرای آن به گونه ای صورت گرفت که از مسیر اصلی فاصله گرفت.
رحمانی فضلی با بیان اینکه همه باید به اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشند، اظهار داشت: از نظر اعتقادی چون ولی فقیه خواستار اجرای اقتصاد مقاومتی شده اند ما باید کار را دنبال کنیم، اقتصاد یک پاشنه آشیل و ضعف بزرگ است لذا باید برای تقویت اسلام، انقلاب اسلامی و کشور به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از نظر علمی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی توجیه پذیر است و ضرورت دارد.
وزیر کشور گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشیم نمی توانیم آن را پیش ببریم، باید در اقتصاد مقاومتی به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در اجرای پروژه ها توجه کرد، البته اجرای پروژه تنها بخشی از اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و همه آن را بپذیرند و مردم در این مساله مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان باشد چرا که تکنولوژی روز به روز در حال تغییر است لذا باید از تجربیات جهانی و ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد مقاومتی به بحث عدالت محوری توجه داشت گفت: هم اینک دولت بیش از 100 اختیار را به استان ها واگذار کرده و آمادگی دارد در صورت نیاز اختیارات بیشتری به استان ها واگذار کند.
رحمانی فضلی یادآور شد: دولت سه استان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی به وزیر کشور داد که پس از اینکه در این زمینه موفقیت هایی حاصل شد، رئیس جمهوری برای همه استان ها وزیر معین انتخاب کردند تا مسائل و مشکلات استان ها را در هیات دولت پیگیری کنند.

** در سال 96 درآمد هزینه استانی دوباره احیا می شود
وزیر کشور گفت: در نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی در برنامه ششم تغییراتی در برخی از استان ها ایجاد شده و در سال 96 درآمد هزینه استانی دوباره احیا می شود، استان ها می توانند از نظر اقتصادی خودکفا شوند.
رحمانی فضلی خطاب به مدیران استان گلستان اظهار داشت: در اجرای پروژه ها باید به پروژه های توجیه دار توجه کنید، با سرمایه گذاران نشست های مختلفی بگذارید و آنان را در اجرای پروژه ها مشارکت دهید.
وی همچنین با تاکید بر لزوم گفتمان سازی در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: باید از ظرفیت صدا و سیما در این زمینه استفاده کرد و فیلم، سریال، موسیقی و مستند در راستای اقتصاد مقاومتی ساخته شود.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

«باکو» میزبان نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ترکمنستان، ترکیه و آ

تنش آبی در گلستان و گنبد جدی است، دهیاران و شوراها مردم را آ

دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک را اینگونه بچینید تا بزرگتر به

یاشولی و یاشولی‌گری فرصت‌ها و آسیب‌ها

هدر رفت آب در بخش کشاورزی، نتیجه نادیده گرفتن ارزش واقعی و ا

نزاع و درگیری در محوطه پارک زیتون آزادشهر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram