hasan sadeghlo 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: استاندار گلستان گفت: در هفته دولت یک هزار و ۱۴۷ پروژه با اعتبار ۵۱۵ میلیارد تومان در گلستان بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو صبح دوشنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: این پروژه های عمرانی، تولیدی و اشتغالزا در گلستان یک هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می کنند.

وی افزود: دولت در کلان اقدامات وسیعی انجام داده و آنچه تحویل گرفته و آنچه هستیم نشان می دهد ارزیابی اقدامات مثبت و تحولی است.

استاندار گلستان ادامه داد: نرخ رشد منفی ۶.۸ درصدی را تحویل گرفتیم و الان این رقم به ۴.۴ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: یکی از قول های دولت ارتقاء رتبه کسب و کار در سطح جهانی بود که رتبه ۱۵۲ بودیم و اکنون به رتبه ۱۱۸ رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت همتش را در رفع رکود گذاشته و مهم ترین برنامه در تحقق اقتصاد مقاومتی رفع رکود است.

صادقلو تصریح کرد: تاکنون ۲۳ وزارتخانه و سازمان دولتی برنامه های ملی و پروژه های خود را در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مصوب کرده اند و برش استانی ۲۳ دستگاه تدوین شده است.

وی یادآور شد: به زودی کتابچه برش استانی اقتصاد مقاومتی گلستان و نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان تدوین می شود.

به گفته وی، برنامه ها و پروژه های بسیاری در بخش کشاورزی، آب، نیرو، راع و مباحث زیرساختی گلستان تعریف شده و بناست در افق امسال و ۵ ساله به سرمنزل برسد.

استاندار گلستان همچنین گفت: با پرداخت تسهیلات ویژه برای واحدهای صنعتی غیرفعال، ۱۰۰ بنگاه اقتصادی مجدد فعال شده است.

صادقلو تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در این سال‎ها جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و احیای واحدهای نیمه فعال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده که تا به امروز یک هزار و ۳۶۰ واحد تولیدی در سامانه بهینه یاب ثبت نام کرده اند که ۷۱۰ واحد واجد شرایط دریافت تسهیلات بوده‌اند.

صادقلو اضافه کرد: تا به امروز ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مورد نظر پرداخت شده است که تمامی این واحدهای صنعتی پس از دریافت تسهیلات نسبت به درستی عملکرد راستی آزمایی خواهند شد.

وی تاکید کرد: کمیته ویژه‌ای بررسی وضعیت این واحدها را بر عهده دارد که اگر واحدهای دریافت کننده تسهیلات، آن سرمایه را در مسیر ایجاد اشتغال و رفع تعطیلی واحد صنعتی هزینه نکند، دولت آن ۶ درصد یارانه را به آنها پرداخت نخواهد کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: با دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی تمامی بانک‌ها موظف هستند بعد از معرفی واحدها به بانک‌ها ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند و تیم‌های نظارتی نسبت به این اقدامات نظارت دارند./ مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

برگزاری صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح گلستان

آغاز بهره برداری از یک جایگاه سوخت مایع در گنبدکاووس

جنگل ابر در لیست مناطق حفاظت شده قرار گرفت

مراسم استقبال از پیکر شش شهید گمنام دفاع مقدس در گلستان برگز

دغدغه اصلی رهبری، مجلس و دولت رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی در

برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات کشور در دلند را

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram