vahed tolidi golestan 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گلستان گفت: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی بدهکار، ۶۰ تا ۷۰ قرارداد پرداخت تسهیلات حمایتی منعقد شده که تا هفته آینده تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسینقلی قوانلو ظهر دیروز در شانزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان اظهار داشت: بیش از 330 واحد تولید وضعیت آن‌ها بررسی و به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: بیش از 1200 واحد تولیدی، صنعتی و صنایع تبدیلی در استان گلستان مشمول طرح حمایتی دولت می‌شوند که براساس برش استانی 317 واحد سهم استان گلستان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گلستان تصریح کرد: به علت برتر بودن استان گلستان برای تسهیل و بررسی این واحدها، سقف تعداد به 400 واحد و به میزان 500 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و 100 واحد در استان گلستان متقاضی استفاده از این تسهیلات شده‌اند و تا هفته آینده بررسی واحدهای به پایان می‌رسد و پرداخت بانک‌ها پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گلستان گفت: مشکلات بیشتر این واحدها، بدهی به بانک‌ها، تامین اجتماعی و دارایی است و در کشور برای حل این مشکل 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که سهم اولیه گلستان 420 میلیارد تومان بود.

قوانلو افزود: ملاک پرداخت این تسهیلات را ایجاد اشتغال جدید در واحد تولیدی دانست و اظهار کرد: پس از ثبت‌نام واحدهای متقاضی در سامانه مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این درخواست‌ها در کمیته‌ای 5 نفره در استان بررسی و به بانک‌ها ارجاع می‌شود.

وی درباره کارمزد این تسهیلات اظهار کرد: نرخ کارمزد 21 یا 22 درصد است اما دولت 5 تا 6 درصد از این کارمزد را یارانه می‌دهد که در نهایت کارمزد تسهیلات 15 تا 16 درصد خواهد بود./ تسنیم

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

دعوت والیبالیست گنبدی به اردوی تیم ملی والیبال

کشف ۴۶ پرونده زمین‌خواری امسال در گلستان

تغییر حوزه 7 نفر ازنامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گل

اینچه برون؛ امید به آینده درخشان و توسعه

دولت به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و افزایش بهره‌و

پروژه‌های بسیاری در دولت نیمه‌تمام مانده/ وجود ۱۲۰ پروژه نیم

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram