ترکمن نیوز - اخبار استانی: 82069757 70715395مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي گلستان گفت: كمبود اعتبارات و تخصيص نيافتن به موقع آن، اجراي طرح هاي آبرساني و رفع مشكلات آب مناطق روستايي استان را كند كرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهدي شكيبافر با بيان اين كه امسال تنها معادل20 درصد از اعتبارات طرح هاي اين شركت تخصيص يافته است، افزود: اين شركت هم اينك 43 مجتمع آبرساني و 9 طرح تك روستايي را در دست اجرا دارد كه جهت تكميل آنها 9 هزار و 920 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي با يادآوري اين كه در برنامه توسعه ششم مقرر شده است روستاهاي بالاي 20 خانوار آب شرب لوله كشي شده؛ داشته باشند، اضافه كرد: در گلستان با توجه به فاصله زياد برخي از روستاها با منابع تامين آب و يا مشكل حفر چاه در برخي از مناطق بايد خطوط انتقال و شبكه توزيع اجرايي شود كه براي آن نيز اعتبار لازم و كافي مورد نياز است.

 

*مهندسي مجدد چاه ها 89 ليتر بر ثانيه به آب شرب روستاها افزود
رييس هيات مديره و مديرعامل آبفار گلستان همچنين از افزايش 89 ليتر بر ثانيه به منابع آبي روستاهاي استان با مهندسي مجدد چاه ها خبر داد.
وي گفت: با توجه به خشكسالي پياپي سال هاي گذشته و برداشت بي رويه آب از منابع زيرزميني و كاهش كمي و كيفي سفره هاي زيرزميني، اين شركت اقدام به مهندسي مجدد تاسيسات و منابع تامين آبي نمود كه در اين راستا طي سال 94 لايروبي و لوله گذاري 9 حلقه چاه با هزينه چهار ميليارد و 100 ميليون ريال انجام و به ميزان 89 ليتر بر ثانيه بر پتانسيل استحصال آب شرب روستايي استان افزوده شد.
به گفته شكيبافر، با اين اقدام از حفر 6 حلقه چاه با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال جلوگيري شده است.

 

* حفر و تجهيز 5 حلقه چاه در روستاهاي گلستان
از سوي ديگر معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب روستايي گلستان از عمليات حفاري، تجهيز و لوله گذاري 5 حلقه چاه در روستاهاي پيرواش، گري، آرخ كوچك، تاتارعليا و مهدي آباد خبر داد.
بهزاد هرمزي گفت: با حفر چاه در روستاهاي پيرواش و گري شهرستان آق قلا تعداد 14 روستا با چهار هزار و 701 مشترك از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند مي شوند.
وي با اشاره به اين كه، عمليات فوق با هدف تأمين و بهبود آب مجتمع هاي آبرساني روستايي انجام مي شود، افزود: همچنين با بهره برداري از عمليات حفر چاه در روستاي تاتار علياي شهرستان راميان يكهزار و 284 مشترك، مهدي آباد شهرستان علي آباد 730 مشترك و آرخ كوچك در بندرتركمن پنج هزار و 863 مشترك از آب شرب بهداشتي بهره مند خواهند شد.
به گفته وي هزينه عمليات اجرايي حفر چاه هاي فوق 13 ميليارد ريال است.

 

* رفع مشكل آب شرب روستاي سركهريزا آزادشهر
هرمزي از رفع مشكل آب شرب روستاي سركهريزا شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان نيز خبر داد و گفت: اين روستا
با مشكل كمي و كيفي آب شرب مواجه بود كه با اجراي خط انتقال از تاسيسات روستايي مرزبن تا مخزن هوايي روستاي سركهريزا به طول 5/1 كيلومتر و هزينه 800ميليون ريال، اين مشكل رفع و 83 خانوار با جمعيتي بالغ بر 268 نفر از آب شرب بهداشتي بهره مند شدند.
به گزارش ايرنا استان مرزي گلستان واقع در شمال ايران افزون بر يك ميليون و 850 هزار نفر جمعيت دارد كه حدود 49 درصد آنان در يكهزار و هشت روستا زندگي مي‌كنند.
افزون بر 88 درصد جمعيت روستايي گلستان زير پوشش شركت آبفار قرار دارند كه اين رقم در سال 85 نزديك به 74 درصد بوده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي گلستان پيش از اين گفته بود كه دو سوم روستاهاي استان با مشكل كمبود منابع آب مواجه اند و تنها براي تامين آب مطلوب در تابستان سال 95 اين روستاها، به يك هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
به گفته شكيبافر گلستان با وجود ظاهر سرسبز، چهارمين استان كشور به لحاظ بحران منابع آب پس از استان هاي بوشهر، كرمان و يزد است.
پيش از اين شركت آبفار گلستان اعلام كرده بود كه از 931 روستاي استان 857 روستا داراي سيستم لوله كشي آب آشاميدني سالم و بهداشتي بوده و به 74 روستا نيز به صورت سيار آبرساني مي شود.
شركت آبفار گلستان افزون بر 207 هزار مشترك دارد./ایرنا

 

 

مطالب مرتبط:

بیش از 27 میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه‌ها هستند

ناپسندترین صحنه بجا مانده از گردشگران نوروزی در استان گلستان

رویدادهای روز سه شنبه استان گلستان

ایجاد دو پارک ملی جدید در گلستان

کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان به جشن گلریزان زند

فراهم‌سازی مرحله پیش‌ثبت‌نام از داوطلبان در دفاتر پیشخوان/فر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram