Hadi Hashemian 26 Dayاخبار گلستان-تورکمن نیوز: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: همایش حقوق سبز با هدف بررسی راهکارهای قانونی حمایت از محیط زیست در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: چالش‌ها و آسیب‌های محیط زیست دغدغه‌ای است که دستگاه قضایی استان را برآن داشت تا در همایشی با حضور حقوقدانان و صاحب نظران راهکارهای قانونی و حقوقی برای حفظ محیط زیست به ویژه در استان‌های شمالی کشور را بررسی کند.

وی افزود: در همایش حقوق سبز که 10 بهمن امسال در گرگان برگزار می‌شود، خلیج گرگان یکی از محورهای اصلی دورهمی حقوقدانان و صاحب نظران حوزه محیط زیست و پیشگیری از دست‌اندازی‌ها به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی کشور است.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: حساس کردن مردم نسبت به محیط زیست و آسیب‌هایی که دست‌اندازی و بی‌توجهی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی بر زندگی آنان دارد، مهم‌ترین هدفی است که در این همایش به دنبال آن هستیم.

هاشمیان گفت: بخشی از آسیب‌هایی که امروز متوجه محیط زیست است، در نتیجه ناآگاهی مردم نسبت به اهمیت و تاثیری است که  دست‌اندازی‌ها و تعرض‌ها به عرصه‌های زیست محیطی بر زندگی آنان دارد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دادگستری استان و کاهش 18 هزار ورودی پرونده‌ها به محاکم در 9 ماه امسال نشان داد، بالا بردن آگاهی مردم، اثرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: امروز باید هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد، هم خودش نسبت به موضوع محیط زیست حساس باشد و هم دیگران را نسبت به مسائل زیست محیطی حساس و برای حفظ آن کمک کند.

هاشمیان افزود: امروز مسئله ریزگردها تنها مربوط به خوزستان و استان‌های غربی کشور نیست و اگر مردم و مسئولان برای خلیج گرگان تدبیری نیاندیشند به گفته کارشناسان در آینده نه چندان خاک ریزگردها به چشم مردم استان نیز خواهد رفت.

رئیس شورای حفظ بیت المال استان گلستان گفت: در کنار  تغییر نگاه مردم و مسئولان به محیط زیست، راهکارهای قانونی و حقوقی هم می‌تواند در راستای حفظ محیط زیست کارگشا باشد.

 

مطالب مرتبط:

افزایش عملیات گازرسانی به 120 روستا در گلستان

صادقلو: مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری روستایی گلستان مناب

طرح روستاهای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

برگزاری جشنواره ملی ازدواج ایرانی در گرگان

شرکت کاراته کاهای گلستان در لیگ جهانی امارات

زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم/ رییس هیئت والیبال من را نمی‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram