Kore Zaminتورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: یک فعال محیط زیست، به مناسبت روز جهانی دریای خزر حاشیه این دریاچه را از بندرترکمن تا آستارا رکاب می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ایرج روغنچی فعال محیط زیست، به مناسبت روز جهانی دریای خزر قرار است رکاب زنی در حاشیه این دریا را از بندر ترکمن تا آستارا و با شعار یک زمین و بزرگترین دریاچه در ۲۱ مرداد ۹۵ و با گذر از سه استان، آغاز کند.

با توجه به اینکه روز ۲۱ مرداد ماه نقطه عطفی در تاریخ همکاری های زیست محیطی در رابطه با دریای خزر محسوب می شود، از این رو با توجه به تهدیدات زیست محیطی و همچنین خطر انقراض برخی از آبزیان این دریا از جمله فک خزری و ماهیان خاویاری، گرامیداشت این روز مهم، در راستای حفظ و حراست از این دریا بسیار دارای اهمیت است.

روغنچی فعال محیط زیست که در سالیان گذشته با سازمان حفاظت محیط زیست و نیز معاونت دریایی همکاری داشته قرار است تا با رکاب زنی در حاشیه این دریا، از بندر ترکمن تا آستارا و با شعار «یک زمین و بزرگترین دریاچه» در ۲۱ مرداد ۹۵  رکاب زنی خود را با گذر از ۳ استان (گلستان، مازندران و گیلان) آغاز می کند.

با توجه به پشت سر گذاشتن ۸ طرح قبلی، امید است به لطف خداوند این مهم نیز پر ثمر واقع شده و با موفقیت و تاثیر گذاریهای لازم به اتمام رسد.

در دوره های قبل وی برنامه های رکابزنی پنج کشور حاشیه دریای خزر و از آستارا تا بندرترکمن را نیز انجام است./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

برگزاری ليگ واليبال ساحلی جانبازان و معلولين به ميزبانی گلست

از اسب سواری تا استنفورد با فرزند ارشد غول نرم افزار جهان؛ آ

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مجتمع آموزش عالی سلامت

11 شهید تورکمن حوادث منا به وطن بازگشتند

مواد مخدری که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند +تصاویر

چین ۱۲۴ میلیارد یوآن به پروژه جاده ابریشم کمک می‌کند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram