mihian khviar 01تورکمن نیوز- اخبار محیط زیست: با امضای تفاهم نامه پژوهشی استاندار گلستان و رئیس جهاد دانشگاهی کشور مطالعات و پژوهش گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله مطالعات ژنتیکی ماهیان خاویاری و اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، رئیس جهاد دانشگاهی کشور در جریان امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گلستان با استاندار این استان گفت: گلستان ظرفیت بسیار بالایی به ویژه در رابطه با طرح های مطالعاتی و پژوهشی دارد که کمتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

حمیدرضا طیبی در جریان امضای این تفاهم نامه با موضوع اجرای کارهای مطالعاتی در حوزه گیاهان دارویی، احیای درخت سرخدار، اصلاح نژاد اسب اصیل ترکمن، حوزه پزشکی، مطالعات ژنتیکی ماهیان خاویاری و تولید گل، افزود: این طرح ها به صورت مطالعاتی توسط کارشناسان جهاد دانشگاهی صورت می گیرد تا با فراهم شدن زمینه اجرای آن، توسعه استان فراهم شود.

وی اظهار کرد: گلستان از جمله استان های کشور است که به سبب مزیت های نسبی و کمتر استفاده شده، ظرفیت بسیار خوبی برای انجام امور مطالعاتی و توسعه دارد.

استاندار گلستان نیز گفت: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای علمی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دایر و امروز همه ما به نقش آفرینی آن در توسعه استان ها از جمله گلستان اعتقاد داریم.

حسن صادقلو با بیان این که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی به توسعه استان در آینده خواهد کرد افزود: خاویار، اسب ترکمن، تدوین الگوی کشت، گیاهان دارویی، دام و طیور، بیابان زدایی و معرفی درختان مناسب برای کشت در اراضی شیبدار از جمله اموری است که جهاد دانشگاهی می تواند با پژوهش و مطالعات زمینه شکوفایی بیشتر آن به منظور شتاب بخشی در توسعه استان را فراهم کند.

گلستان در حوزه شرقی دریای خزر ظرفیت بسیار بالایی در تولید خاویار دارد اما طی سال های اخیر آسیب زیادی به ماهیان آن وارد شده است به طوری که بیم انقراض آن جدی است.

این استان همچنین در حوزه پرورش اسب بویژه گونه های ترکمن فعال است و اساسا زندگی ترکمن ها که از جمله ساکنان این استان هستند با اسب عجین شده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور معرفی شده و دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت های فرهنگی بر عهده این نهاد است./ استانداری گلستان

مطالب مرتبط:

استفاده ۷۳ درصد جمعیت گلستان از بیمه سلامت

کمک بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مردم گنبدکاووس به من

495 داوطلب عضویت در شوراهای گالیکش نام‌نویسی کردند

7 شهید منا امروز با چهارمین کاوران جانباختگان حج وارد گلستان

طرح روستاهای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

چه کسی استاندار بعدی گلستان است؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram