Mohakeme 22 Bاخبار حوادث-تورکمن‌نیوز:  آخرین جلسه محاکمه زنی که دو فرزند خردسالش را به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسانده بود، در حالی برگزار شد که پدر و مادر متهم به قتل، از خونخواهی وی گذشتند و تنها مادربزرگ پدری مقتولان با فریادی آرام از محضر دادگاه تقاضای قصاص کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، اوایل مرداد سال گذشته، مرد میانسالی با تلفن همراه دخترش تماس گرفت اما کسی پاسخگوی تلفن نشد. این مرد که نگرانی وجودش را فرا گرفته بود، به محل سکونت دخترش در خیابان دکترشریعتی مشهد رفت اما هرچه زنگ واحد آپارتمانی را به صدا در آورد، باز هم پاسخی نشنید. مرد که دیگر نمی‌توانست اضطراب و نگرانی خود را پنهان کند چاره‌ای جز شکستن در واحد آپارتمانی نیافت، چرا که احتمال می‌داد حادثه تأسف‌باری رخ داده است.

دقایقی بعد، مرد میانسال بالاخره در منزل را گشود اما با دیدن صحنه‌ای وحشتناک میخکوب شد، دو نوه خردسالش که آرش و سیما نام داشتند، به طرز فجیعی کشته شده بودند و پیکر خون آلودشان کف اتاق قرار داشت. اما مرد مذکور اثری از دخترش نیافت.

مرد که از دیدن این صحنه دردناک، وحشت زده شده بود، بلافاصله با پلیس تماس گرفت و ماجرا را تشریح کرد. دقایقی بعد، خودروهای نیروهای انتظامی و قاضی ویژه قتل عمد، آژیرکشان وارد خیابان شریعتی شدند و بدین ترتیب، تحقیقات درباره چگونگی مرگ دو کودک 8 و 9 ساله آغاز شد. تلویزیون منزل روشن بود و با وجود آن که به گفته پزشک قانونی حدود دو روز از مرگ دو کودک می‌گذشت، اجساد آنان به دلیل روشن بودن کولر منزل دچار فساد نعشی نشده بود.

آثار زخم کف دست دخترک نشان می‌داد که او در برابر قاتل مقاومت کرده است. در همین حال، بازرسی از منزل برای یافتن سرنخی از قاتل یا قاتلان ادامه یافت تا این که لباس‌های خون آلود مادر کودکان در واحد آپارتمانی کشف شد و این گونه این حادثه تلخ، رنگ دردناک‌تری به خود گرفت، چرا که احتمال وقوع جنایت توسط مادر مقتولان به موضوع اصلی این پرونده جنایی تبدیل شد.

به همین دلیل و با صدور دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری مادر کودکان آغاز شد.

بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد که زن 33ساله به شهرهای شمالی گریخته است، بنابراین کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی، او را به مشهد کشاندند و بدین ترتیب، حلقه‌های قانون بر دستان وی گره خورد. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و به قتل دو فرزندش اعتراف کرد.

این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و متهم پای میز محاکمه ایستاد.

این زن در آخرین جلسه رسیدگی که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده و مستشاری قاضی عندلیب برگزار شد، درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: شوهرم در سال 1389 فوت کرد و من سرپرستی دو کودکم را به عهده گرفتم و با حقوق همسرم امرار معاش می‌کردم، اما به دلیل مشکلات روحی که داشتم، از قرص‌های آرامبخش استفاده می‌کردم، با این وجود به دلیل برخی مشکلاتی که در زندگی داشتم، تصمیم به قتل فرزندانم گرفتم. به همین دلیل روز حادثه قرص‌های خواب‌آور را به پسر 9ساله و دختر 8ساله‌ام خوراندم. وقتی که به خواب رفتند با چاقو آن‌ها را کشتم ولی دخترم زمانی که به سویش حمله ور شدم، چشمانش را باز کرد و در حالی که التماس می‌کرد تا او را نکشم، تیغه چاقو را گرفت که دستش زخمی شد، ولی من ...

پس از اعتراف صریح متهم و با توجه به این که پزشکی قانونی سلامت روحی و روانی او را تأیید کرده بود، این زن مسئول اعمال خودش شناخته شد، اما پدربزرگ و مادربزرگ مادری مقتولان از خونخواهی فرزندشان گذشتند و تنها مادربزرگ پدری آن‌ها به عنوان یکی از اولیای دم و با چهره‌ای غمگین و چشمانی اشکبار تقاضای صدور حکم قصاص نفس کرد.

با آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی، دادگاه به زودی رأی خود را در این پرونده جنایی صادر خواهد کرد./خبرآنلاین

مطالب مرتبط:

دمای هوای گنبد به ۴۶ درجه رسید

ایجاد اشتغال پایدار زمینه‌ساز کاهش صید و صیادی غیر مجاز خواه

صعود مقتدرانه پرسپولیس و علوم پزشکی/«نودیجه» از والیبال کنار

تسلیت به همکار خبرنگارمان اکتای قلیچ‌تقانی

کسانی که به اختلافات دامن زده تفرقه افکنی می‌کنند نه شیعه هس

افتتاح فاز دوم بیمارستان كلاله با حضور وزیر بهداشت و درمان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram