×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

entekhabat 005تورکمن نیوز - اخبار انتخابات گنبد کاووس: در پی رای‌گیری و انتخابات یاش‌اولی‌های گنبد همچنین طی همایش اعلام حمایت یاش‌اولی‌های گنبد از قرجه‌طیار متنی با عنوان آغزی‌بیرلیک گنگه‌شی از طرف یاش‌اولی‌ها در رسانه‌ها درج شد. متن زیر از طرف عیدقلی گنبدی در پاسخ آن می‌باشد:

باسلام و خسته نباشید
 خدمت برادر بزرگوار درمورد مطلب شما می خواستم چند سطری را دلسوزانه به عنوان برادر کوچک جهت روشن شدن حقایق عنوان نمایم.
1- انتخاب یاشولی‌ها می‌خواست از سر اخلاص و امانتداری باشد اما به چند دلیل کامل نگردید و راه خود را در آخرین روزها و دقایق پایانی تغییرمسیر داد.
2- در کانون یاشولی‌های گنبدآقای حاج نیازی که اعضای محترم تعیین‌کننده معیار کاندیدای اصلح رادر میان یاش‌اولی‌ها 4 نفر اعلام کرده و از آن‌ها نام بردند. بنابراین اعلام اسامی 600 نفر نهایی یکی از ضروریات و اصل‌های شفاف‌سازی است چرا که در قبل سخنگویان یاشولی‌ها اعلام کرده بودند اسامی آن‌ها بزودی اعلام می‌شود.
3- در سالن بابایی 600 نفر حضور نداشته است.
4– برخی‌ها نیز این حرکت یاشولی‌های گنبد را یک حرکت دینی عنوان کرده‌اند در صورتی که عنوان کردن چنین لقبی مسئولیت فراوان داشته و شرایط آن خیلی ریز و سخت می‌گردد.
5 – آیا یاشولی‌های محترم می‌توانند تعهد بدهند که تمامی 527 نفر رای دهندگان از جنس خود یاشولی‌ها بوده است. برای اثبات عکس آن موضوع ردیف 6 را به دقت در ذیل مطالعه نمایید.
6 – نمونه‌ی کوچکی برای اثبات موضوع بالا افرادی بودند که درآخرین لحظات رای گیری با هدایت برخی یاشولی نماها به همراه یارانشان در دسته‌های هشت الی ده نفره با توجه به این که قبلا حتی یک بار نیز در جلسات یاشولی‌ها در شهر و روستا شرکت نکرده بودند وارد سالن بابایی شده و در رای گیری شرکت نمودند که ما این افراد را به اسم و محل سکونت می‌شناسیم و کاری هم نداریم به چه کسی رای داده‌اند.
7 – آقایان یاشولی‌های متعهد و عزیز اگر خدا و رسول خدا را در نظر گرفته و کمی اندیشه نموده و تحقیق نمایید قطعا به نتایج قابل تاملی دست خواهید یافت.
8 – اولین راه ساده تحقق یافتن برای درستی موضوع فوق بررسی فیلم به هنگام رای‌گیری و مقایسه آن با اسامی افرادی که قبلا به عنوان یاشولی‌های شهری و روستایی مشخص شده‌اند می‌باشند.
9 – با توجه به این که انجام چنین کارهای خلاف برای ما با دلایل و اسناد و شناخت از افراد فوق دقیقه نودی‌ها و هادیان آنان از داخل یاشولی‌ها کاملا مشخص است بدین سبب این حرکت را قاطعانه می‌گوییم یک حرکت نهایی نیست.
10 – می‌خواهم عنوان نمایم که کاندیداهای ترکمن گنبد به دلایل  گوناگون از جمله موارد بالا تمکین نکردند. و گفتنی‌ها نیز فراوان دارند که در تداوم تبلیغات انتخاباتی از طریق خودشان مطرح خواهد شد.
11 – در پی رای‌گیری چنینی نه تنها کاندیداها کنار نرفتند بلکه رقابت انتخاباتی آنان تشدید نیز یافت.
12 – می‌خواهم عنوان نمایم که در این دوره یاشولی‌گری و ریشّّّ سفیدی و تمکین را از سیستانی‌ها و کمی نیز از ترکمن‌های آق‌قلا بیاموزیم. هرچند که ریشه‌ی آموزش آن‌ها از یاشولی‌های دوره‌ی اول و چهارم شورای شهر گنبدکاووس بوده است.
در پایان گفتنی است با این شیوه‌ی عملکرد یاشولی‌ها و اعتراض کاندیداهای مدعی و تشدید گرفتن رقابت‌ها با شکل‌های گوناگون و عدم ائتلاف در بین سه کاندیدای مطرح ممکن است هیچ یک از کاندیدا‌های ترکمن یک چهارم آرا را کسب نکرده و بعید نیست انتخابات به دور دوم کشیده شود و از طرفی نیز امکان دارد نتیجه انتخابات این دوره نیز همانند چهار سال قبل ظهور گردد.
با احترام و آرزوی توفیق و برگزاری انتخاباتی سالم با شرکت حداکثری در 7 اسفند 1394 درپای صندوق‌های رای.
عیدقلی گنبدی چهارم اسفند ماه نود و چهار

 

مطالب مرتبط:

آداب و رسوم، آیین، جشن‌ و سنت‌های اجتماعی ترکمن‌ها+عکس

راه‌اندازی کلینیک دیابت و کلینیک چاغی در گنبد کاووس

هفته بیست و سوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

تحویل عقاب و فلامینگو مصدوم به محیط زیست غرب گلستان

همه پشتیبان درختکاری و حفظ منابع طبیعی باشند

بار دیگر اتحاد و همدلی مردم گنبدکاووس در روز ملی مبارزه با ا

دیدگاه‌ها  

+1 #5 پاسخ: پاسخ: آغزی بیرلیک گنگشی یاشولی‌های گنبد، نماد دمکراسی و خرد جمعی!شیرمحمدلی 1394-12-06 01:44
آتانگا رحمت عیدقلی آقا گنبدی. خوب گفتی و خیلی بحا. شیر محمدلی. ترکمن نیوز نیز برقرار باد. آمین .
0 #4 پاسخ: پاسخ: آغزی بیرلیک گنگشی یاشولی‌های گنبد، نماد دمکراسی و خرد جمعی!آتابای 1394-12-06 01:20
سلام به نطر ما نیز آقای منصور آق کمی عجله کرده است. از ایشان بعید بود عجولانه قضاوت کنند.
از توضیحات عیدقلی و دلایل ایشان قدردانی می‌کنیم. سلامتی باشد و امنیت. همه دعا کنیم.
0 #3 پاسخ: پاسخ: آغزی بیرلیک گنگشی یاشولی‌های گنبد، نماد دمکراسی و خرد جمعی!افراسیاب 1394-12-06 00:46
جوابیه ای پر محتوی و رسا بود. احسنت و مرحبا گنبدی محترم.
در مطالب هم رعایت شئونات و ادب را مد نظر گرفته‌اید. ماهم می‌گوییم 7 اسفند پای صندوق‌های رای.
افراسیاب چای بوئین گنبد کاووس.
0 #2 دموکراسیآناهید فرهادی نسب 1394-12-05 16:01
نماد دموکراسی؟ اینی که شما دارین ازش حرف میزنین انتصاباته نه انتخابات که کاملا برخلاف موازین قانون اساسی و غیر اخلاقی و غیر انسانیه که یه مشت عناصر فرصت طلب بخوان قیمومیت مردم رو بدست بگیرن
0 #1 پاسخ: پاسخ: آغزی بیرلیک گنگشی یاشولی‌های گنبد، نماد دمکراسی و خرد جمعی!یک ترکمن 1394-12-05 12:11
با سلام
به دور از همه این حرف و حدیث ها انصافا میگویم اگر منتخب یاشولی ها هر کدام از کاندیداها بود یاشولی ها را متهم به حمایت از اون شخص و سازماندهی به نفع اون شخص میکردند .

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram