×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

A M Khojemli TNیادداشت - تورکمن‌نیوز: چندی پیش برای دیداربا قرجه طیار نماینده ی محترم گنبد نزدیک سی نفر از نخبگان گنبد در منزل حاجی قربان طریک جمع شده بودند.

 

در این جمع آقای قاقا لاچین یکی از فعالان یاش‌اولی‌ها قبل از آمدن نماینده‌ی گنبد به جلسه سئوالی را مطرح کرد و از حضار پرسید و گفت: «راهکارتان برای انتخابات شورای شهر چیست؟» و کسی جواب نداد و اومعتقد بود کسی به این سئوال جواب ندارد.
بنده تصمیم گرفتم به این سئوال ایشان طی یادداشتی پاسخ بدهم.

ابتدا معیارها را مطرح می‌کنم چون اینجانب مسئول حزب اتحاد ملت ایران در گنبد هستم معیارهای حزب را آنطور که اطلاع دارم و درک‌کرده‌ام بیان می‌کنم امیدوارم که مؤثر واقع گردد:

1 – مسئولان در استان معتقدند نامزد شوراها باید تفکر اصلاح طلبی داشته باشند.

2 – نامزدها باید پاک دست سالم و خدا ترس باشند. چون فساد باعث حیف و میل و عقب ماندگی شهر می شود.

3 – نامزدها باید فنی و از امور شهر آگاهی مناسب داشته باشند.

4 – حزب و اعتلاف اصلاح طلبان باید از کسانی حمایت کنند که پایگاه مردمی و اجتماعی داشته و حد اقل کف رای ایشان از هفت هزار رای کمتر نباشد.

5 – حزب و اصلاح طلبان باید ترکیب قومیتی شهر را در نظر بگیرند و از ارائه ی لیست خالص قومی خودداری کنند.

6 – نامزدها باید از افراد خوشنام و صاحب صلاحیت و حداقل از آگاهی سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند که در چالشها راهشان را گم نکنند.

7 – یاش‌اولی‌ها می توانند برای شناخت افراد از همین حالا هر شب یا یک شب در میان یا هفته ای دوشب برای بررسی نامزدها جلسه بگذارند و هرشب دو نفررا بعد از شنیدن سخنرانی و نقطه نظراتشان با سئوال و پرس جو در امور شهری و برنامه هایشان مورد آزمایش قرار دهند.

8 – یاش‌اولی‌ها باید هر چه زودتر تعداد اعضای ثابت و امین اعضاها را به صورت مکتوب منتشر نمایند و نحوه ی تصمیم گیری و امتیازدهی از همین حالا در معرض دید عموم قرار دهند تا شائبه ای پیش نیاید.

9 – یاش‌اولی‌ها اگر یکدست نباشند یعنی چند گروه باشند بهتر است اول تفاهم و همفکری مشترک داشته باشند تا بتوانند به تصمیم واحد برسند.

10- یاش‌اولی‌ها بهتر است به نظرات خوب و سازنده نماینده ی گنبد در مجلس هم توجه بکنند که ترکیب خالص قومی را به صلاح ندانستند. چون کنار گذاشتن نصف جمعیت شهر به خاطر قومیت و مذهب کار درستی نیست و شکافها را بیشتر خواهد کرد که باید از آن پرهیز کرد. باید از افراد شایسته واز ظرفیت همه ی شهر استفاده کرد تا همیشه شایسته ها انتخاب شوند.

11- چون نصف جمعیت شهر را زنان تشکیل می دهند باید از ظرفیت آنها استفاده کرد و نصف لیست شوراها را به زنان اختصاص داد تا لیست جامعییت لازم را داشته باشد.

12- اگر در گنبد برای هفت پست نمایندگی شورای شهر صد نفر کاندید شوند یاش‌اولی‌ها می توانند در گزینش اول 21 نفررا انتخاب نمایند و در گزینش دوم یا در مرحله دوم می توانند با دقت نظر بیشتری هفت نفررا برای مردم معرفی نمایند./اولکامیز

امان‌محمد خوجملی

 

مطالب مرتبط:

بازدید رئیس «موزه‌ی فرش ملی ایران» از موزه فرش گنبد برای رون

افتخار در غربت، نامهربانی در استان/ناگفته‌های س‍پک‌تاکرا و ف

نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس نقاط ضعف و قوت ورزش گلستان

تحلیل ژئوپولیتیکی و جغرافیایی رأی‌ ترکمن‌ها در گنبد کاووس

کردستان عراق همه پرسی را تعلیق و حاضر به گفتگو با دولت مرکزی

خواستگاری و عروسی در اقوام ترکمن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram