kahesh talagh 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: بر اساس آمار ثبت شده، میزان طلاق در سال گذشته در استان گلستان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حسن وفایی، ظهر سه شنبه در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: میانگین طول زندگی مشترک زوجین قبل از طلاق در استان گلستان ۷.۶ سال است.  این میانگین در شهرهای استان گلستان به ۹.۷ سال و در روستاها به ۶.۸ سال رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تصریح کرد: البته میانگین کشوری ۸.۱ سال بوده که در شهرها ۸.۲ و در روستاها ۶.۵ سال است.

وفایی گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۱۶ مورد ازدواج در استان گلستان به ثبت رسیده است که شامل ثبت روزانه ۴۹ مورد ازدواج می‌شود، در ثبت واقعه طلاق نیز درمجموع ۳ هزار و ۲۴۷ مورد طلاق ثبت‌شده است که روزانه ۹ مورد را شامل می‌شود.

وی افزود: ثبت ازدواج در استان گلستان به نسبت سال ۹۳ حدود ۹.۵ درصد و ثبت طلاق نیز به نسبت سال ۹۳ حدود ۷.۳ درصد کاهش داشته و نسبت ازدواج به طلاق ۵.۵ است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان تأکید کرد: میانگین سن ازدواج در مردان در استان گلستان ۲۶.۸ و در زنان ۲۲.۷ است، این میانگین در کشور در مردان ۲۸.۱ و زنان ۲۳.۴ است.

وی با بیان این که میانگین سن طلاق در استان گلستان در مردان ۳۳.۵ و در زنان ۲۹ سال است، بیان کرد: هم‌اکنون نرخ باروری در استان گلستان ۱.۶ فرزند درازای هر زن در سن باروری است، البته در استان این نرخ متفاوت است و در برخی شهرستان‌ها بیشتر و برخی شهرستان‌ها کمتر هستند.

به گفته وی، ۴.۴ درصد جمعیت استان گلستان را افراد ۶۵ سال و بیشتر تشکیل می‌دهند که این نسبت در کشور ۵.۵ درصد است.

وفایی گفت: در سال گذشته درمجموع ۴۳ هزار و ۶۱۴ ولادت ثبت شد که روزانه ۱۱۹ ولادت را شامل می‌شود، بر اساس این آمار در سال گذشته گنبدکاووس با ۹ هزار و ۱۵۹ مورد و بندرگز با ۷۲۳ مورد ولادت بیشترین و کمترین ولادت را داشته و به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۴ پسر متولد شدند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۶۳۶ مورد وفات ثبت شد که ۲۴ مورد در روز را شامل می شود و ۲۱ درصد به نسبت سال ۹۳ کاهش داشته ایم و در ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۸ مورد مرد وفات کردند./ مهر

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

دستگیری سارق منازل با 31 فقره سرقت در گرگان

گلستان در فراهم کردن فرصت اشتغال از متوسط کشوری عقب‌تر است/

بررسی نگاتیوهای شیشه‌ای مخزن اسناد کاخ گلستان

بازرسی ماموران استاندار از 100 نانوایی در گلستان

23 میلیارد و 600 میلیون تومان، سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورز

31 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram