sakht khyeran 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: هم‌اکنون ۳۵ درصد مدارس کشور با کمک خیران احداث می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  محمدرضا حافظی ظهر امروز در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان اظهار داشت: هم‌اکنون 35 درصد مدارس کشور در 550 شهر از 31 استان با کمک افراد خیر و نیکوکار ساخته می‌شود.

وی همچنین از ساخت مدارسی برای دانش‌آموزان ایرانی در برخی از کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای فراهم کردن امکان تحصیل آنان در مدارس ایرانی و آشنایی بیشتر با زبان مادری خود است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: خیران با تلاش خود زمینه دانش آموختن را برای بچه‌ها فراهم می‌کنند تا آنان برای حضور در جامعه و به عنوان آینده‌سازان کشور آماده شوند.

حافظی گفت: حضور در مدرسه به فرد علم، دانش و آگاهی می‌دهد و جنگ‌های امروز در دنیا ناشی از بی‌خردی، بی‌آگاهی و بی‌دانشی افراد است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز افزود: در آغاز فعالیت 18 ساله این مجمع تعداد اعضای آن اندک بود اما امروز افزون بر 600 هزار نفر در داخل کشور و یک هزار نفر در خارج کشور در امر مدرسه‌سازی برای کودکان ایرانی فعالیت دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مجمع خیرین از بهترین تشکل‌های شکل گرفته در کشور و راهکار واقعی سپردن کار مردم به خود آنان است یادآور شد: بسیاری از خیران مدرسه‌ساز هر چند سن و سال بالا دارند اما با توجه به حضور در این عرصه هیچ‌گاه احساس پیری نکرده و تلاش خود را ادامه می‌دهند.

احداث 2 هزار کلاس درس در گلستان با کمک خیران

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان هم در این مراسم گفت: خیران در استان گلستان از سال 78 تاکنون توانسته‌اند 2 هزار کلاس را احداث و تحویل آموزش و پرورش دهند.

محمد حسین کمیلی افزود: هم‌اکنون 45 پروژه عمرانی آموزشی توسط خیران در سراسر استان گلستان از مدارس 3 کلاسه تا 18 کلاسه در حال احداث است.

وی اظهار داشت: بزرگترین پروژه خیران در استان گلستان مدرسه 18 کلاسه در گرگان است و عصر امروز نیز با حضور مسئولان ساخت یک مدرسه 4 کلاسه در روستای بلوچ‌آباد مینودشت آغاز می‌شود./ تسنیم

telegram

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

آخرین آمار زندانیان ایرانی در خارج از کشور

معاون گردشگری: تورهای گردشگری بین استانی در کشور راه‌اندازی

افزایش 35 درصدی میزان اهدای خون در شهرستان گنبدکاووس

ایران بهترین کشور برای پناهندگان در دنیا است

مشارکت اقوام و پیروان مذاهب در مدیریت کشور از برنامه‌های روح

غیراستاندارد بودن ۹۰ درصد آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram