b_300_300_16777215_00_images_News_social_Rohani_Rohani-TN_15.jpg

تورکمن نیوز: مهدی شیردلیان در سایت نهاد ریاست جمهوری نوشت متن سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
سلام و درود من بر مردم شریف و دلاور استان استان گلستان.

آشنایی من با این استان زیبا، گر چه آن زمان هنوز به عنوان استان مستقلی نبود از سالیان دراز گذشته است. اولین بار در آبان سال ۱۳۴۴، به این شهر آمدم و ماه رمضان آن سال را در این شهر بودم. از آن زمان ۵۰ سال زمان می‌گذرد، اما امروز گلستان ما به مراتب از دیروز سرزنده‌تر، شاداب‌تر و آماده‌تر برای خدمت به ایران عزیز است.
قبل از پیروزی در انتخابات به شهر شما آمدم، استقبال گرم شما را آن روز شاهد بودم و استقبال بسیار گرم امروز شما را در خیابان‌ها در مسیر راه از فرودگاه تا این استادیوم و الان اجتماع شکوهمند و پرشور شما زنان و مردان، فارس، ترکمن، بلوچ و سیستانی، همه اقوام از شیعه و سنی همه مردم این دیار از گذشته تاریخ عاشق اسلام و قرآن و پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت بودند.
دو سه نکته می‌خواهم به عرض شما برسانم و بعد به مسایل استان گلستان.
به وعده‌ای که ما در سال گذشته در ۲۴ خرداد پای صندوق آراء به یکدیگر دادیم، وفادار هستیم و وفادار خواهیم ماند.
آنچه من به شما وعده دادم، نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود، من پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده‌ام. من به نسل جوان عزیز کشورم و مخصوصاً به جوانان دانشجوی عزیز وعده می‌دهم، پای قول‌های خودم خواهم ایستاد.
اینکه ۵ وزیر به مجلس معرفی کردم، اگر لازم بود ۵۰ وزیر را به مجلس معرفی می‌کردم، اما از راه خود و وعده‌ای که به شما جوانان پارسال دادم، باز نخواهم ایستاد.
دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است. ما در دوران وحدت و اتحاد و اعتدال و فضای باز برای کمک به یکدیگر و اعتلای فرهنگ، راه خود را ادامه می‌دهیم.
فرهنگ اعتدال، توسعه، دوستی و برادری و اتحاد در این کشور و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده است و مردم عزیز و بزرگوار ما پای پرچم وحدت و اتحاد و تعامل ایستاده‌اند. این روزها، روزهای قانون است. روزهای مدرس، مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی است. دهم آذر روز قانون، مدرس، احترام به مجلس شورای اسلامی، دوازدهم آذر روز قانون اساسی است. ما هم باید پایبند به قانون باشیم.
ریلی که برای ما مشخص شده است تا بر مبنای آن ریل قطار توسعه، پیشرفت و سرافرازی ایران را در آن ریل قرار دهیم، قانون است، قانون اساسی است و قوانین موضوعه کشور است. همه ما به قانون احترام خواهیم گذاشت. هیچ کس نباید از قانون تخلف کند. همه آنهایی که خدای ناکرده دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کردند، باید بدانند که امروز ملت ما متحد و یکپارچه در برابر قانون گریزی و تخلف از قانون ایستادگی خواهد کرد و مسیر و راه توسعه را ادامه خواهد داد.
علی‌رغم اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان قیمت نفت را کاهش داده‌اند و علی‌رغم اینکه آنها فکر می‌کنند برای ایران اسلامی، اقتصاد کشور و مسیر توسعه مشکلی فراهم کرده‌اند ملت بزرگوار ما بداند ما در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.
با وجود فشارها و مشکلاتی که برخی فکر می‌کنند، ما در سال جاری تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم.
هیچ سالی در سال‌های گذشته نبوده که در آذرماه تمامی بودجه عمرانی استان را دولت پرداخت کرده باشد. تا امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کرده‌ایم و ان شاء‌الله تا پایان سال بودجه عمرانی را بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهیم کرد.
بودجه سال آینده ما دارای رشد خواهد بود، به ویژه در بودجه عمرانی دارای رشد خواهیم بود، بودجه ما بر حسب منابع و مصارف، ۲۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
البته این رقمی که الان اعلام می‌کنم مختصری تا روزهای آینده که لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کنیم، شاید تغییر مختصری بکند، اما آنچه تا پایان دیشب در هیات وزیران به تصمیم رسیدیم ۲۱۹.۶ دهم هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده ما خواهد بود. برای سال آینده بودجه عمرانی ما ان شاء‌الله ۴۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
برای ازدواج‌ و اشتغال جوانان عزیز، تسهیلات لازم را هم در سال جاری و هم برای سال آینده پیش‌بینی کردیم.
در مسیری که ما امروز قرار داریم، باید در این کشور توسعه و رونق را بوجود بیاوریم، که از رکود عبور کرده‌ایم و باید رونق اقتصادی بوجود بیاوریم. در رونق اقتصادی، همه مردم، بخش خصوصی، بخش عمومی غیردولتی، بخش دولتی، همه باید دست به دست هم دهند تا ما بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم. شما بدانید مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود.
ملت بزرگ ایران و شما مردم گرگان بدانید، تعامل ما با دنیا با همسایگان ما روز به روز بیشتر خواهد شد. فردا روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان به استان شما در مرز بین ما و آسیای مرکزی قدم خواهند گذاشت. برای افتتاح راه‌آهنی که گرگان را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد.
همه باید بدانند که استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود. ما نیازمند ایجاد تحول در این استان و سراسر کشور هستیم، ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا بتوانیم اشتغال پایدار را بوجود بیاوریم. شما می‌دانید صدها شرکت خارجی برای ماه‌های آینده خود را آماده ورود به کشور ایران کرده‌اند.
ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا، مسأله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند. شما تردید نداشته باشید که ۱+۵ دنیای غرب و شرق و منطقه همه نیازمندند تا با ایران دارای تعامل سازنده باشند.
ایران کشور با عظمتی است که روز به روز بر عظمت این ملت افزوده می‌شود، امروز دنیا، هم در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است و هم برای تحرک اقتصادی منطقه و جهان نیازمند به ایران زمین است.
ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه ما و برای جهان بوده و خواهد بود. شما می‌بینید در طول این ۱۵ ماه گذشته حداقل ۱۵ قدم بسیار مهم برای توافق در مسأله هسته‌ای دو طرف برداشته‌ایم.
ما امروز در نقطه‌ای هستیم که دنیا مسایل اساسی ما را در هسته‌ای پذیرفته و قبول کرده است. دنیا امروز قبول دارد که در خاک ایران غنی‌سازی انجام خواهد شد. دنیا امروز قبول دارد که ما در اراک رآکتور آب سنگین و ما تحقیق و توسعه را ادامه خواهیم داد و ما فعالیتمان را در فردو ادامه خواهیم داد. دنیا قبول دارد که ایام پایان تحریم ظالمانه بر علیه ملت ایران است.
ما برداشتن تحریم و پاره کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم همانطور که فناوری پیشرفته هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم، ما این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد. تردیدی نداشته باشید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود و تردیدی نداشته باشید سال آینده وضع ما از امسال بهتر خواهد بود.
اما گلستان عزیز، سرسبز، غیور. گلستان مسیر اتصال کریدور جنوب به شمال است. دریای خزر، استان گردشگری، سرزمین زیبای آشوراده و در این استان شاهد تحول در کشاورزی، آبیاری و زهکشی به حول قوه الهی خواهیم بود.
استان افتخارات فرهنگی، علمی، استان اسعد جرجانی، استان میر فندرسکی، استان میرداماد،‌ استان بزرگان تاریخ، استان غیور، استان عاشقان پیامبر و اهل بیت، استان همزیستی برادرانه، بین شیعه و سنی، برادرانه بین ترکمن و فارس، بین بلوچ، سیستانی، فارس، بین ترک و ترکمن است.
درود می‌فرستیم به برادری و وحدت، اتحاد شما و به اینکه دست به دست هم دادید استان را آباد کردید و آبادتر خواهید کرد به حول قول الهی. گلستان استان شاعر بزرگ مختوم قلی، استان بزرگان ادب، اخلاق و فعال در ساحل دریای خزر است.
این دولت در این سفر اقداماتی که به حول قوه الهی انجام خواهد داد برای توسعه بیشتر این استان عبارتند از اینکه اولاً تصمیم گرفته شد ۱۲۱ پروژه عمرانی برای کل استان، برای شهرستان‌های مختلف به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان، ظرف امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی شود.
تمام این ۱۲۱ پروژه یا در سال ۹۳، یا در سال ۹۴ ان شاء الله اجرایی و عملیاتی خواهد شد که فردا در شورای اداری استان تفصیل آن را بیان خواهیم کرد.
علاوه بر ۱۲۱ پروژه چند پروژه دیگر است که به عنوان رییس دستگاه اجرایی کشور و منتخب شما مردم عزیز ایران به اطلاع شما می‌رسانم.
اولاً، زهکشی برای هزاران هکتار در این استان ادامه خواهد یافت تا پایان این دولت. یعنی در سال جاری و سال ۹۴، ۹۵ و اوایل ۹۶ آنچه اجرایی خواهیم کرد ان شاء‌الله ۲۲ هزار هکتار زهکشی است که آن را در طول این دولت برای زمین‌های زراعی استان به اتمام خواهیم رساند و برای بقیه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
سدهایی که در دست اجرا داریم، مثل سد قره چای، زرین گل و سایر سدها ظرف امسال و تا اوایل سال آینده به اتمام خواهند رسید.
سد نرم آب را تا پایان ۵ سال آینده که برای آن برنامه ریزی کردیم به اتمام خواهد رسید که تحول بزرگی برای شهرستان‌های این استان ایجاد می‌کند.
مسأله راه‌آهن گرگان به مشهد مسئله دیگر است. می‌دانید از سمت مشهد کار شروع شده و آغاز شده و ما تصمیم گرفتیم که این پروژه از سمت گرگان به مشهد نیز آغاز شود.
مسأله دیگر مسأله گردشگری در استان است، استان استعداد بسیار فراوانی برای گردشگری دارد، شما می‌دانید در ۱۵ ماه گردشگران خارجی ما در بعضی از زمینه‌ها حدود ۳ برابر و بیش از ۲ برابر شده‌اند. گردشگرانی که وارد این کشور می‌شوند اشتغال و توسعه درست می‌کنند و آبادانی بوجود می آید و این استان جزو استان‌هایی است که آمادگی دارد برای جذب گردشگر. ان شاء الله ما آشوراده را به عنوان یک قطب گردشگری ایجاد خواهیم کرد.
بحث‌های زیادی بوده بین بخش محیط زیست و بخش‌های دیگر که ما این مسایل را حل کردیم و آخرین مسایل را دیشب در هیات دولت به امضاء همه مسئولین رساندیم. این بخش که شبه جزیره‌ای است تبدیل می‌شود به مرکزی که دارای جاذبه بسیار زیاد برای گردشگری و توسعه استان خواهد بود.
تصمیم دیگری که موجب تحول این استان خواهد شد ایجاد منطقه آزاد در منطقه مرزی اینچه‌برون است. اصل تصمیمش اتخاذ شده، طراحی و برنامه ریزی می‌کنیم تا این مرکز و این منطقه تبدیل شود به یک انبار بسیار بزرگی برای انواع سنگهای معدنی که از آسیای مرکزی می آید و تحول بزرگ صنعتی در استان شروع و آغاز می شود و شاهد یک توسعه بزرگ در سال‌های آینده در استان خواهیم بود.
طرح‌های دیگری هم هست که در شورای اداری بحث و بررسی خواهیم کرد.
در پایان لازم می‌دانم به همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان بویژه آنهایی که تعلق به این استان عزیز دارند سلام و احترام بکنم و به روح بلند امام عزیز و بزرگوارمان درود بفرستم و برای سلامتی رهبر معظم انقلاب که هادی این کشور به سمت هدایت و توسعه است دعا کنم.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

منبع: سایت ریاست جمهوری

مطالب مرتبط:

فعالیت ادارات در «طرح شهید شوشتری» راستی‌آزمایی می‌شود

عیادت قرجه طیار از مصدومان بستری در بیمارستان گنبد کاووس+عکس

برگزاری جشنواره غذای سالم با شعار غلبه بر ديابت در گاليكش

نقش اژدها در اساطیر تورکمنی

تاکید رئیس روابط عمومی گاز گلستان برضرورت بازدید دوره‌ای شيل

نماز عید سعید فطر در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram