soe taghzye 01تورکمن نیوز- اجتماعی: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: این نهاد هزار و 600 کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغدیه در این استان را زیر حمایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز علی جعفری اظهار کرد: توزیع سبدهای غذایی میان خانواده کودکان زیر حمایت، طبق هماهنگی با مرکز بهداشت شهرستان های استان انجام می شود.


وی با اشاره به این که پایش، شناسایی و معرفی کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد برای حمایت توسط مراکز بهداشت صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال، سه هزار و 200 سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و 920 میلیون ریال تهیه و میان خانواده های این کودکان توزیع شد.


به گفته وی مدت زمان توزیع سبد های غذایی میان خانواده های دارای کودک سوء تغدیه، یکساله است.
وی افزود: در صورتی که سوء تغذیه کودکی تداوم داشته باشد و کارشناسان مرکز بهداشت این مشکل را تائید کنند، کمیته امداد به صورت ویژه حمایت خود را از این خانواده ادامه خواهد داد.


جعفری گفت: در سبد غذایی توزیعی اقلامی از جمله برنج، ماکارونی، عدس، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، سیب زمینی، لبنیات (شیر، ماست، کره و پنیر) و شکر وجود دارد.


وی درخصوص اینکه تاکنون چه تعداد کودک از طرح مزبور استفاده کرده و مشکل سوء تغذیه آنها رفع شده است، گفت: این آمار به 900 نفر نمی رسد، ولی تعداد کودکان دچار مشکل سوء تغذیه در استان روبه افزایش است.


معاون کمیته امداد گلستان ادامه داد: براساس آمارها کودکان زیرپوشش در قالب این طرح از هزار نفر در سال 91 به هزار و 500نفر در سال های 92 و 93 افزایش یافته است.


به گفته جعفری بیشترین آمار کودکان دچار سوء تغذیه زیرپوشش در استان در گنبدکاووس و مراوه تپه و کمترین آن از شهرستان بندرگز است.
وی افزود: اکنون نیز برای پوشش کودکان دچار سوء تغذیه سهمیه در نظرگرفته شده که هزار و 600 نفر است و طبق بررسی میدانی و مسجل شدن نیاز کودک از سوی کارشناسان بهداشت شهرستان های استان، تحت پوشش طرح قرار می گیرند.


طبق گزارش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، سال 93 حدود هزار و 600 کودک دچار سوء تغذیه زیر پوشش خدمات این نهاد قرار داشت که 12 هزار و 800 بسته موادغذایی به ارزش 6 میلیارد و 946 میلیون ریال میان خانواده آنها توزیع شد.


طرح توزیع سبد غذایی میان خانواده های دارای کودک سوء تغذیه از سال 85 عملیاتی شده است.

 

 

مطالب مرتبط:

تجلیل ازبانوان و جوانان نخبه گلستان/گرامی داشت مرجان نازقلی

ارائه سوابق برخی تاسیسات آبی قدیمی مناطق ترکمن‌نشین استان به

سایت پرورش میگو گمیشان استعداد توسعه تا 28 هزار هکتار را دار

میزبان طبیعت گردانان کشورهای اکو، گلستان

بر واحدهای دریافت کننده تسهیلات و نحوه هزینه کرد آن نظارت می

از ابتدای برداشت 16 هزار تن دانه کلزا از کشاورزان گلستانی خر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram