Molana 19 Mاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز- شیخ‌الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور، یکی از علمای برجسته اهل سنت ایران، در سن ۸۷ سالگی در کراچی پاکستان درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مولانا محمدیوسف حسین‌پور که برای معالجه به کراچی پاکستان سفر کرده بود، پس از انجام عمل جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های کراچی دار فانی را وداع گفت و رهسپار جهان آخرت شد.
مولانا محمدیوسف حسین‌پور، دبیرکل شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان و مدیریت حوزه علمیه «عین‌العلوم» گشت سراوان بود. او از شاگردان خاص مولانا محمدیوسف بنوری رحمه‌الله (از علمای شاخص و بنام شبه قاره هند و بنیانگذار دانشگاه علوم اسلامی علامه بنوری کراچی) بود که علوم دینی را در این مرکز بزرگ اسلامی به پایان رساند.
ایشان یکی از علما و محققین برجسته اهل سنت کشور به‌شمار می‌رفت که چندین دهه تدریس کتاب «صحیح بخاری» و تربیت صدها عالم در داخل و خارج از ایران را در پرونده علمی و اصلاحی خود دارد.
ترجمه تفسیر «معارف‌القرآن» ـ تألیف علامه مفتی محمدشفیع عثمانی ـ و کتاب «حجه‌الله‌البالغه» ـ تألیف امام شاه ولی‌الله دهلوی ـ از اردو به فارسی، از جمله آثار ماندگار و گران‌بهای این عالم فرزانه به‌شمار می‌رود.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان

‌نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در پیامی درگذشت عالم جلیل القدر مولوی محمدیوسف حسین پور را به عموم مردم شریف استان به ویژه مریدان و خانواده اش تسلیت گفت.‏
دراین پیام آمده است: ضایعه درگذشت عالم زاهد جناب آقای مولوی محمد یوسف حسین پور سبب تاثر و اندوه فراوان شد.
آن عالم فرزانه که با کوله باری از علم و دانش و آگاهی فراوان از احادیث نبوی (ص)، عمر پربرکت و گرانبهای خویش را درراه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و تربیت شاگردان علوم دینی در حوزه علمیه گشت سراوان پرداخت و خیل عظیم مشتاقان سیره و روش او از کرسی تدریس و آثار علمی ایشان بهره‌های معنوی و علمی بردند که تلاش‌های دلسوزانه و خیرخواهانه برای جامعه به همراه خدمات ارزنده اجتماعی او در جهت وحدت و همدلی به یادگار خواهد ماند . اینجانب ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های علمیه، عموم مردم استان خاصه مردم شریف سراوان، قاطبه آقایان مولوی‌ها، شاگردان و ارادتمندان آن روحانی وارسته و به ویژه خانواده آن مرحوم ، از درگاه ایزد منّان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسئلت می‌نمایم. ‏

* پیام تسلیت استاندار و اعلام عزای عمومی در سراوان

استاندار سیستان و بلوچستان در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر مولوی محمدیوسف حسین‌پور را به عموم مردم شریف استان به‌ویژه مریدان و خانواده‌اش تسلیت گفت.
متن پیام علی اوسط هاشمی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر تأسف بار درگذشت آن عالم فرزانه که عمر بابرکت خود را در راه کسب علم و دانش و ترویج آن در حوزه‌های علمیه استان و شهرستان سراوان صرف نمود، موجب تأسف و تألم فراوان گردید.
اینجانب این ضایعه عظیم را به عموم مردم شریف استان سیستان و بلوچستان، به ویژه مریدان و ارادتمندان آن روحانی وارسته و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن عزیز سفر کرده غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان محترم اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.
به گزارش روابط عمومی استانداری، مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در پیامی به مناسبت درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم مولوی حسین‌پور امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۹۶ و مصادف با ۲۰ محرم ۱۴۳۹ را در شهرستان سراوان عزای عمومی اعلام کرد.

* خسارتی برای همه

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مسجد جامع مکی زاهدان اظهار داشت: درگذشت عالی ربانی و صالح جناب شیخ‌الحدیث مولانا محمد یوسف حسین‌پور رحمه‌الله ضایعه بزرگی است؛ نه تنها برای مردم سیستان و بلوچستان بلکه برای کل جهان اسلام.
موت به سراغ هر انسانی می‌آید و شخصیت‌های بزرگ مانند مولانا حسین‌پور که در علم و عمل ممتاز هستند نیز از دنیا می‌روند. همانگونه که مشهور است واقعا موت یک عالم، موت جهان و جهانیان است.

زیرا رفتن این بزرگان خسارتی برای همه است. به وقت مصیبت باید صبر کرد و به نماز و تلاوت روی آورد.
اعلام ۴ مرز مجاز برای تردد زائران اربعین حسینی سرویس شهرستان‌ها:سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی، مرزهای مجاز زمینی و آمایش استانی برای تردد زائران اربعین حسینی از این مرزها را اعلام کرد.
شهریار حیدری،مرز مهران در استان ایلام، مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه را مرزهاى مجاز زمینی براى تردد زائرین اربعین حسینى(ع) در سال جارى نام برد.

وی از اختصاص مرز مهران منحصرا برای تردد زائران استان‌هاى تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزى، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، ایلام و همدان خبر داد و گفت: براساس آمایش استانى، تردد در مرزهاى مجاز زمینی بر اساس موقعیت و شرایط جغرافیایی استان‌ها نسبت به مرزهای زمینی مختلف، تقسیم بندی شده است.

حیدری مرز خسروى را ویژه زائران استان‌هاى آذربایجان شرقى، آذربایجان غربى، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه برای ورود به کشور عراق اعلام کرد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: زائران استان‌هاى اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبى، فارس، کرمان، یزد، سمنان، تهران، خراسان رضوى، خراسان شمالى از مرز چزابه و همچنین زائران استان‌هاى اصفهان، فارس، کهگیلویه وبویر احمد،چهار محال وبختیارى، خراسان رضوى، سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان،بوشهر، خوزستان و تهران از مرز شلمچه رفت و آمد خواهند کرد.‏

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: اطلاعات

مطالب مرتبط:

معرفی تیم والیبال لیگ برتر هاوش گنبد کاووس به فدراسیون والیب

لزوم توجه ویژه به مطالعات «ژئوپارک» پارک ملی گلستان

کودکان و نوجوانان به مطالعه تشویق شوند

راهيابي دو دانش آموز گنبدي به مرحله كشوري المپياد سلول‌هاي ب

نگاهي به اولين پيش شماره دو هفته نامه بحر خزر

۳ سوالی که تنها نابغه‌ها و افراد روان پریش جواب درستی به آن‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram