Ali Unesi TN 24اخبار اجتماعی - ترکمن‌نیوز: طی پیامی حجت الاسلام دکتر علی یونسی به  مناسبت بزرگداشت «مخدومقلی فراغی»  شاعر وعارف بزرگ ترکمن ایرانی را تبریک گفت.

متن پیام:

به نام خداوند جان وخرد
«مخدومقلی فراغی»  شاعر و عارف نامي ايراني تركمن و شاعر اميدها و آرزوها در آسمان ادب و عرفان ايران زمين، چون ستاره‌اي درخشان و پرفروغ مي‌درخشد.
نام و آوازه‌‌‌ي شاعر وارسته و عارف نستوه، نه تنها در ايران بلكه در جهان نيز شناخته شده است.
او با اشعار دلنشين و روح افزا و سروده‌هاي پر نغز  خود، شعر و شعور و معرفت و اميد را در دل‌ها زنده كرده است. تشبيهات و استعارات دل‌انگيز، تمثيلات جالب و دلنشين، حكايت‌هاي زيباي اخلاق، تلميحات دلچسب قرآني و روايات ديني،  عشق و محبت به پيامبر اكرم (ص) و ياران و اهل بيت پاك او، دقايق و ظرافت‌هاي هنري و ادبي در ديوان اين شاعر گرانقدر می‌درخشند..
مردم عاشق و شيفته صداقتند و آنچه بيش از همه در نهاد و ضمير مختومقلي هويداست صداقت و سادگي است. مردم ما در اين سرزمين پرشور، هميشه تاريخ ، با سادگي و صداقت زيستند تا طراوت بيان شيواي فراغي را در وجود خود زنده نگهدارند.
فراغی شاعر و عارف بیداری است که از ژرفای تاریک و حصار نا امیدی که انسان به دور خود کشیده است، او بیداری انسان را فریاد می‌کشد. روح انسان را نوازش می‌دهد و گاه او را سرزنش می‌کند تا به خود آید و در آینه دل خویش نظر اندازد.

Makhdymguly TN 24OR


این درد بیداری انسان است که چاشنی شعر و شعور  فراغی گشته و گزاف نگفتیم اگر بگوییم که شعر فراغی سراسر فریادی است برای بیداری، سراسر دردمندی شاعر و عارف واقعی است که همواره انسان را به بیداری، آگاهی، هوشمندی سعادت فرا می‌خواند. دیوان فراغی دیوان هشیاری و تنبه انسان. دیوان درد دردمندانی است که از بی‌تفاوتی و غفلت انسان‌ها به درد آمده اند.  سخن فراغي، مولود انديشه‌ي سترگ و والاست. از ديدگاه فراغي ايمان، عشق، اميد، صداقت و محبت به ديگران برنامه انسان حقيقت جوست.
نكوداشت عارف فرزانه، فراغي خوش سخن فرصت بي‌بديل براي مردان و زناني است كه دل و جان خويش را در ادبيات عرفاني شستشو مي‌دهند تا صداي معرفت خود را به گوش جهانيان برسانند. اينجانب با شوق و اميد، ضمن تبريك، توفيق همگان را از خداي بزرگ مسئلت دارم. در پايان قطعه‌اي از سخن فراغي به حسن ختام مي آرايم.
اي مختومقلي! سخن حق، بر زبان ران. و تا زنده‌اي حقيقت را بگو / هرسخن كه در دل داري صيقل ده و بازگو، تا يادگاري براي نسل‌ها باشد.

والسلام علي من اتبع الهدي
اردیبهشت 1396
علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور درامور اقوام واقلیت‌های دینی ومذهبی اسلامی ایران

مطالب مرتبط:

مروری بر آمار دفاعی تیم‌های آسیایی؛ مورد عجیبی به نام ایران!

لزوم توجه به صنایع دستی در استان گلستان

حکایت دردناک والیبال گنبدکاووس/مسابقه تیم بهزیستی مازندران ب

نفوذ سامانه بارشی سرد به گلستان

مدیر کل عشایر خراسان شمالی مردم مراوه‌تپه را به شخم‌ زدن مرا

دعوت بانوی گلستانی به اردوی تیم ملی رزمی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram