Khosksaliتورکمن نیوز- اجتماعی: مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: استان گلستان همچنان با خشکسالی و کم‌آبی مواجه است که در سال گذشته تنها ۳۰۰ میلی متر باران در استان گلستان باریده است.

تورکمن نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدجواد رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته تنها 300 میلی متر باران در استان گلستان باریده که در 30 سال گذشته در استان گلستان کم بارش‌ترین سال را شاهد هستیم.

وی افزود: این روند کم‌بارشی در استان گلستان سبب شده که ما 85 درصد ذخایر آب استاتیک و پایدار خود را مصرف کنیم که متاسفانه این ذخایر برگشت‌پذیر نیست و جایگزینی ندارد و همین امر سبب شده با بحران کم آبی و خشکسالی روبرو باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی و کم آبی در استان گلستان باید برنامه‌ریزی اساسی برای تغییر اقلیم انجام داد و برای کشت‌های کشاورزی، بخش صنعت و خانگی راهکاری اندیشید.

رضوی اظهار داشت: بارش‌های اخیر در فروردین ماه نباید ما را امیدوار کند و با این بارش‌ها ذخیره‌سازی چندانی برای آب انجام نمی‌شود.

وی گفت: کشاورزان استان گلستان باید به این موضوع توجه داشته و محصولاتی کشت کنند که آب کمتری مصرف کرده و سعی کنند آب کمتر در معرض آفتاب قرار گیرد تا تبخیر آب کمتر شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: با توجه به تبخیر بالای آب در گلستان کشاورزان باید از روش‌های آبیاری نوین و جدید برای استفاده بهینه‌تر از آب استفاده کنند.

رضوی تصریح کرد: در سال گذشته شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن و گنبدکاووس نسبت به دیگر نقاط استان گلستان کم بارش‌تر بودند.

وی با اشاره به پیش‎بینی افزایش 1.5 درجه‎ای دمای هوای استان گلستان نسبت به سال گذشته گفت: این موضوع اهمیت بارش‎های اخیر را بیش از پیش نمایان می‎سازد و تهدید موضوع خشک‌سالی را بیشتر مشخص می‌کند.

مطالب مرتبط:

هت‌تریک والیبال هاوش در باخت‌ها/تماشاگرانی که قلبشان برای پا

کشف 40 کیلوگرم تریاک در آزادشهر گلستان

کرسی تلاوت قرآن در مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس برگزار شد + تص

نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا از سوی فرمانداران اعلام م

اقدامات اجرایی در حوزه احیای خلیج گرگان باید با پشتوانه علمی

احداث دیوار جنجالی ترامپ در مرز مکزیک از تابستان آغاز می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram