Zanan Golfورزش بانوان- تورکمن‌نیوز؛ نایب رییس هیات گُلف گلستان گفت: نبود مکان مناسب و استاندارد تمرین بزرگترین مشکل این رشته ورزشی بویژه برای زنان علاقمند در این استان است بطوریکه فقط 12 نفر در این عرصه باقی مانده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، سکینه ذاکر اظهار کرد: گلف رشته ای جدید در ایران نیست و سابقه ای حدود 90 ساله دارد اما این ورزش هنوز در گلستان شناخته نشده است و گویی راه درازی در پیش دارد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات جدی گلف زنان گلستان نداشتن مکان مناسب تمرین در شهرهای استان است که این عامل اصلی موجب دلسردی ورزشکاران شده و در نتیجه فقط 12 نفر در عرصه ورزش حرفه ای باقی مانده اند.
نایب رییس هیات گلف گلستان افزود: زنان علاقه مند به گلف در استان تمرینات خود را در یکی از زمین های روباز چمن طبیعی گرگان انجام می دهند اما محصور نبودن مکان و نبود نور کافی محدودیت های فراوانی برای آن ها ایجاد کرده است.
ذاکر ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه در زمان تمرین، با حضور مستمر اعضای هیات، امنیت این ورزشکاران را تامین می کنیم اما برای بهبود شرایط باید چاره اساسی اندیشه شود.
وی گفت: از دیگر سو این مکان تمرین از نور کافی برخوردار نیست و به همین دلیل ساعات تمرین گلف زنان به خصوص در ماه های سرد و روزهای کوتاه سال بسیار کم است.
نایب رییس هیات گلف گلستان بیان کرد: در پی سرمای اخیرا استان تمرینات گلف زنان از یک ماه قبل تاکنون تعطیل است که امیدواریم با راه اندازی مکان جدید در مجموعه ورزشی آزادی گرگان این مشکلات به پایان رسیده و با نظم و اصول مشخص تمرینات را دنبال کنیم.
وی گفت: احداث مینی گلف در مجموعه ورزشی آزادی مراحل پایانی خود را می گذراند که امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان گلستان شاهد بهره برداری هر چه زودتر آن باشیم.
ذاکر افزود: یکی از برنامه های جدی هیات گلف گلستان راه اندازی آکادمی آموزشی برای جذب علاقمندان بیشتر این رشته و رونق بیش از پیش گلف استان است که با توجه به پتانسیل های فراوان منطقه به آینده روشن این رشته ورزشی در کسب مدال و موفقیت های فراوان خوشبین هستیم.
وی ادامه داد: به جز گرگان راه اندازی زمین های مینی گلف در شهرهای دیگر استان گلستان هم در دستور کار هیات قرار دارد و در نتیجه رایزنی های انجام شده با شهرداریها، در آینده نزدیک زمین مینی گلف شهرهای کردکوی، آزادشهر و مینودشت راه اندازی خواهد شد.
نایب رییس هیات گلف گلستان ادامه داد: زمین اصلی و استاندارد گلف مساحتی چند هکتاری دارد و به دلیل محدودیت در تهیه این مکان ها توسعه زمین های مینی گلف با نیاز به زمینی به مراتب کمتر در دستور کار قرار دارد.
ذاکر با یادآوری تعداد اندک گلف بازان زن گلستان گفت: این تعداد مورد رضایت هیات نیست و امیدواریم با اجرای برنامه های توسعه ای آینده و راه اندازی آکادمی بر تعداد ورزشکاران در همه شهرهای استان افزوده شود.
ورزش گلف گلستان در سال 86 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و با وجود درخشش برخی قهرمانان آن در مسابقات تاکنون به جایگاه قابل اعتنایی همانند برخی دیگر از ورزش ها دست پیدا نکرده است./ایرنا

مطالب مرتبط:

عیدی سیلاب گلستان به روستاهای شهرستان گنبد کاووس+عکس

امیدواری پرتابگر گلستانی به كسب سهمیه المپیك برزیل

کشف ۵۱۰ راس احشام قاچاق در گلستان

مجهز شدن 50 درصد از روستاهای علی‎آباد کتول به سیستم مخزن مکا

سن استعمال سیگار در گلستان به 14 سال کاهش یافت

بندرترکمن قهرمان تکواندوی المپیاد ورزشی گلستان شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram