hasasiat 25اخبار سلامت-تورکمن نیوز-  احتمال دارد که شما نیز در میان میلیون ها نفری قرار داشته باشید که چند هفته ای است به آلرژی فصلی، دچار شده اید. در برخی از کشورها همچون آمریکا، میزان شیوع این عارضه، امسال بیش از معمول سال های گذشته بود چرا که بر اساس آمار اعلام شده، در حدود نیمی از مردم شهر نیویورک، مبادرت به خریداری دوش های مخصوص شستشوی بینی و مقابله با چشم های متورم خود کرده اند.

همین امر نیز سبب گردید که پروفسور «سوجان پاتل»، استادیار آلرژی و ایمنولوژی دانشگاه نیویورک آنچه باید در مورد حسایت های فصلی مورد توجه قرار داده شود و اقدامات لازم در این راستا را بر می شمارد. وی تصدیق می کند که ابتلا به آلرژی در سال جاری افزایش یافته و از دلایل آن را نیز گرم شدن کره زمین، تجمع گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن می داند که سبب بارور شدن بسیاری از گیاهان می شود.

به دلیل باروری گیاهان، گرده های بیشتری از آنها در اوایل فصل بهار پراکنده می شود که حتی می تواند در زمستان های نه چندان سرد نیز اتفاق بیافتد. همچنین در بهار امسال، گرمای غیرمعمولی در دمای هوا به وجود آمد و همین امر نیز سبب افزایش حساسیت های فصلی در میان مردم مناطق مختلف جهان گردیده.

اکنون که اندکی با کلیت آلرژی های فصلی آشنا شدیم، باید چه اقداماتی را برای بهبود چنین حساسیت هایی انجام دهیم؟ پروفسور پاتل، موارد ذیل را در این باره بر می شمارد:

- دقیقا دریابید که به چه چیزی حساسیت دارید

دکتر پاتل می گوید اولین قدم این است که علت اصلی آلرژی خود را دریابید و اگر دقیقا نتوانستید بفهمید که علت آن کدام یک از عواملی چون گرد و غبار، حیوانات و سایر موارد هستند حتما به متخصص آلرژی مراجعه کنید.

۲- پنجره ها را ببندید

دکتر پاتل اشاره می کند علیرغم هوای بسیار مطبوع خصوصا در طول شب های فصل بهار، اگر سابقه ابتلا به حساسیت های فصلی را دارید، پنجره ها را بسته و از ایستادن در زیر درختان پرهیز کنید.
۳- قبل از خواب دوش بگیرید

پتل اشاره می کند در این دوش پیش از خواب، موهای خود را نیز بشویید چرا که در صورت نفوذ گرده ها به داخل موهای تان، آن را با خود به داخل رختخواب خواهید برد و در تمام طول شب، صورت تان را روی بالشی آغشته به گرده ها خواهید فشرد.
۴- خوردن دارو را از دو ماه قبل آغاز کنید

برای اثرپذیری بهتر داروهای ضدآلرژی بهترست پیش از شیوع فصلی که به آن آلرژی دارید، از این داروها استفاده کنید. با این کار در زمان باروری درختان و گیاهان، مصون خواهید ماند.
۵- اما چه داورهایی را باید مصرف کنید؟

دکتر پتل، آنتی هیستامین ها را به جای انواع قدیمی «بنادریل» توصیه می کند. انواع جدیدی از آنتی هیستامین ها وجود دارند که بسته به وضعیت آلرژی و گرفتگی بینی باید از آنها استفاده شود. از این جمله آنتی هیستامین ها می توان به «ستیریزین» (Claritin)، لووسیتریزین (Xyzal)، فکسوفنادین (Allegra)، «لوراتادین» (Claritin) اشاره کرد.

۶- از خاراندن چشم ها پرهیز کنید

با قرار دادن کمپرس سرد از خارش چشم ها جلوگیری کنید چرا که با خاراندن آنها، باعث ورود گرده ها به بافت های داخلی چشم خواهید شد.
۷- فیلترهای «اچ‌وی‌ای‌سی» را سالی دو بار عوض کنید

با تعویض فیلترهای «اچ‌وی‌ای‌سی»، آن هم دو بار در سال به کاهش میزان آلرژی خود کمک بسیاری خواهید کرد.
۸- عینک آفتابی بزنید

دکتر پاتل کاری را که خودش نیز انجام می دهد و حتی ممکن است اندکی مزحک به نظر برسد را پیشنهاد می کند و آن هم زدن عینک آفتابی حتی صبح زود است. وی می گوید، زمانی که صبح ها برای دویدن از خانه بیرون می رود هم عینک می زد. این کار سبب خواهد شد که گرده های پراکنده گیاهان در هوا وارد چشمان ها نشوند. وی قطره چشم «کتوتیفن» را نیز برای آلرژی های چشمی مفید می داند.

۹- واکسن بزنید

اگرچه به گفته دکتر پاتل بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد تا پس از تزریق مداوم واکسن های آلرژی فصلی، این روند به طور کامل بهبود پیدا کند، با این حال بسیاری از نشانه های آزاردهنده این نوع از حساسیت ها پس از گذشت دو تا شش هفته از تزریق بر طرف می شوند.

دکتر پاتل از افزایش آلرژی های فصلی به دلیل عدم مراقبت کافی از محیط زیست خبر می دهد. همچنین اذعان می دارد که آلودگی هوا نیز می تواند سبب تشدید این نوع از آلرژی ها شود. وی از شهرهای آلوده جهان به عنوان «اَبَر آلرژی زا» ها یاد می کند و شهر نیویورک را از یکی از این مناطق آلوده می داند و نگرانی هایی را با توجه به گرم شدن بیست درجه ای هوای کره زمین برای ساکنان آن بر می شمارد./روزیاتو

مطالب مرتبط:

افزایش 2 درصدی سرانه فضای سبز در گنبدکاووس/ایجاد 12 پارک محل

برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در صادق آباد به مناسبت روز دهی

اعطای درجه ایثار به نجاتگران هلال احمر شهرستان گنبد کاووس در

واجدین شرایط تشرف به حج تمتع برای ثبت نام اولیه فراخوانده شد

راه‎اندازی مرکز ناباروری در گلستان

تولید بیش از ۱۳ میلیون تنی گندم در سال جاری

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram