اخبار ترکمنستان - ترکمن‌نیوز:  سال 2017 سال سلامتی و روحیه بالا نامگذاری شده است. این رویه با روحیه نوروز نیز مطابقت دارد.

چرا که در نوروز ما شاهد دو مفهومی هستیم که یک دیگر را مکمل کرده است که آنها عبارت است سلامتی و روحیه بالا می باشد.شوق و تراوت موجود در نوروز شامل احیاء طبیعت،تحولات، زیبایی روحی و معنوی،صلح، انسان دوستی و هماهنگی طبیعت انسان با طبیعت واقعی می باشد و لذا نوروز امسال را می توانیم با افتخار نوروز سلامتی و روحیه بالا بگوییم.
سال 2017 با حروف زرین در تاریخ جدید کشورمان ثبت خواهد شد.لذا در این سال در ترکمنستان پنجمین دوره مسابقات بازی های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال 2017 برگزار خواهد شد. این بازی ها در تاریخ 17 سپتامبر در شهر المپیک شهر عشق آباد شهری که مروارید آسیا نامیده می شود برگزار خواهد شد.در این برنامه ورزشی که در سطح بین المللی برگزار می شود ورزشکاران و مربیانی از 62 کشور دنیا شرکت و تماشاگرانی از نقاط مختلف دنیا حضور خواهند داشت.ورزشکاران در 21 رشته ورزشی مسابقه خواهند داد.

Turkmenistan TN 1

لازم به ذکر است که در میهنمان برای این بازی های(آسیا-2017 ) آمادگی و تدارکات زیادی دیده می شود. در این رابطه برگزاری مراسم مربوط به 500 روز باقی مانده به این مسابقات که با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان جناب آقای قربانقلی بردیمحمدوف در محل آثار باستانی نساء برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار است.طی این مراسم تعداد 17 نفر سوار کار ضمن سوار شدن به آسب های تیز و زیبا آخال تکه با دردست گرفتن پرچم سبز کشورمان و نیز پرچم کمیته المپیک آسیا در خاک هر کدام از 5 استان کشور 100 روز حرکت خواهند نمود.

علاوه بر این تصویب شدن آرم رسمی آسیا-2017 نشان دهنده این است که این مسابقات که اولین بار در منطقه برگزار می گردد جایگاه کشورمان ارتقاء خواهد داد.
انتخاب شدن سگ « آلابای» ترکمن‌ها بعنوان آرم این بازی ها تصمیم بسیار درستی است.لذا مردمان در طی تاریخ 5 هزار ساله خود نژاد های منحصر بفر اسب های آخال تکه، سگ آلابای و سگ تازی را تربیت داده است.به علت اینکه سگ آلابای دوست وفادار،محافظ مطمئن، قدرتمند و نیرومند می باشد شکل این سگ بعنوان آرم بازی ها انتخاب شد.
از اینکه آرم آلابای با لباس ملی و ورزشی تزین شده است قوت قلب ها می شود.این موضوع نشان می‌دهد که در هنگام برگزاری بازی ها فضای جشن، مهمانوازی، حسن نیت و دوستی ایجاد خواهد شد.

Turkmenistan TN 3

اطمینان زیادی داریم که ورزشکاران ترکمنستان در این بازی ها مشارکت فعالی داشته و آبرو و جایگاه کشورمان را بصورت مناسب حفظ خواهند نمود چراکه قربانقلی بردیمحمدوف رئیس جمهور محترم ترکمنستان در زمینه توسعه ورزش و تبلیغ زندگی سالم فعالیت های بسیار ارزشمندی در کشور انجام می دهد.ساخت واحد های مختلف ورزشی مطابق با استاندارد های جهانی نه تنها در پایتخت و مراکز استان ها بلکه در بخش ها و روستای‌های کشور نیز صورت می گیرد.بخاطر همین نیز ورزشکاران کشورمان در مسابقات بین المللی و منطقه ای مقام های بالایی را بدست می آورند.

منبع: مجله «دیار» شماره 2017-03 – دولتمراد نوری اف

انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

مطالب مرتبط:

آسمان گلستان تا آخر این هفته سرد و بارانی است

مشکلات بهداشتی ارمغان شتاب عمرانی و غفلت فرهنگی در اسلام‌آبا

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی دفتر خبرگزاری تسنیم در شرق

آشنایی با نویسنده کودک و نوجوان ترکمن صحرا در کتابک

تاكيد ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس بر توسعه همه جانبه

اپل سال‌ها پیش پلتفرم فلش را آزمایش و رد کرده بود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram