Gorgan 1 mاخبار گرگان-تورکمن‌نیوز- نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: حجاج شیعه و سنی استان در ایام انجام فریضه حج با انسجام و همبستگی کامل، الگوی وحدت مسلمانان بوده و اتحاد خویش را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیر و کارگزاران حج گلستان اظهار کرد: در استان ما روابط خوبی بین شیعه و سنی برقرار است و باید این وحدت و انسجام به دنیا نشان داده شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه حج را توحید و یکتا پرستی عنوان کرد و افزود: مسلمانان در فریضه حج با 100 زبان به دنیا اعلام می کنند که فقط بنده خدای یکتا بوده و کاخ‌های دنیا برای آنان ارزشی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه منافع مورد نظر خداوند در حج مسائل مادی نیست، اضافه کرد: منافع مسلمانان این نبوده که پارچه و سوغات و وسایل مختلف خریده و همراه خود به کشور بیاورند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه با خرید در مراسم حج برای کارگران چینی، آمریکایی و اروپایی کار و درآمد تولید می‌شود، افزود: حج جای معامله و کسب درآمد نیست، بلکه محل کسب معنویت است.
امام جمعه گرگان ادامه داد که مسلمانان باید کالا و اجناس مختلف تولید کرده و آن را در کشورهای مسلمان به فروش برسانند نه اینکه وابسته به کشورهای دیگر باشند.
آیت الله نورمفیدی همچنین فلسفه حج را پاک کردن دل از تیرگی‌ها بیان کرد افزود: حج جای طواف و راز و نیاز است ولی ما از هدفی که قرآن فرموده دور شده ایم و باید منافع مسلمین را در نظر بگیریم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری؛ مسئولیت روحانیون و مدیران کاروان‌ها را در فریضه حج مهم برشمرد و گفت: علما و مدیران کاروان‌ها باید با زبانی که برای مردم قابل پذیرش باشد مسائل مهم حج را آموزش دهند و آنها را نسبت به مسائل آگاه کنند.
به گفته رضا درگاهی رییس سازمان حج و زیارت گلستان؛ امسال حدود 6هزار و 700 گلستانی به سفر حج اعزام می شوند.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

حضور چهار هزار و 857 داوطلب گنبدی در آزمون سراسری 95

برگزاری مراسم استقبال نمادین از ورود تاریخی امام راحل در گلس

تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان

تایید قصاص قاتل مامور نیروی انتظامی گلستان در دیوان عالی کشو

کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت و توشن گرگان

امروز همه با حضورشان شکوه و عظمت عالم ربانی یار محمد آخوند ن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram