Sadeghlo 13 Bاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: استاندار گلستان با تاکید بر اهتمام دولت برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، گفت: در طول دولت تدبیر و امید 8هزار و303 پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار 3500 میلیارد تومان در استان اجرایی شده که بیشتر آنها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو شامگاه 12 بهمن در برنامه شبهای هیرکان سیمای مرکز گلستان با تبریک دهه فجر، تصریح کرد: از این تعداد 595 پروژه هنوز در مرحله کلنگ‌زنی و اجرایی است.
وی با بیان خدمات دولت یازدهم همچنین اظهارداشت که در ابتدای فعالیت این دولت نرخ بیکاری در گلستان 13.7 درصد بود که با ایجاد 65 هزار شغل در طول 3 سال و نیم گذشته به 11.8 درصد رسید و نرخ مشارکت اجتماعی مردم نیز از 34 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.
استاندار گلستان مهمترین اقدام صورت گرفته را تهیه و تدوین نقشه راه توسعه دانست و افزود: تهیه سند آمایش سرزمین، سند جامع امنیتی و اسناد 1404 و 1420 دراین مدت انجام شد.
وی با اشاره به مصوبات سفر سال 93 هیات دولت به گلستان، گفت: 92 درصد قول‌های آقای رئیس جمهوری در گلستان اجرایی شده است و امیدواریم 8 درصد دیگر نیز در مدت باقی مانده اجرایی شود.
صادقلو با اشاره به سفر اردیبهشت ماه 95 رئیس سازمان برنامه و بودجه به گلستان، افزود که در آن سفر برای 40 نامه از دکتر نوبخت دستور ویژه دریافت کردیم و با پیگیری صورت گرفته از محل تبصره 36 قانون اصلاح بودجه 95 مبلغ 407 میلیارد تومان به گلستان تخصیص داد.
وی در خصوص طرح مسکن مهر نیز گفت: تاکنون 95 درصد تعهدات دولت تدبیر و امید در قبال مسکن مهر استان اجرایی شده است و تلاش می‌کنیم در ماه‌های باقی‌مانده 5 درصد دیگر را نیز اجرایی شود.
استاندار گلستان با تاکید بر رونق تولید به عنوان عاملی در راستای اشتغالزایی یادآور شد: در سال جاری قریب به 6هزار و 700میلیارد ریال وام به بنگاه‌های اقتصادی تزریق شده است که 4هزار و 500میلیارد ریال آن به 333 واحد صنعتی، تجاری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اختصاص داشت.
به گفته وی؛ در 23جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مسائل و مشکلات 128 واحد تولیدی در زمینه قطع گاز، برق، بیمه، مالیات، معوقات بانکی و گرفتاری‌های قضایی طرح و رفع شده است.
استاندار در ادامه این گفت وگو در خصوص منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان، پروژه گردشگری آشوراده، طرح‌ها و پروژه‌های راه‌آهن و بویژه خط ریلی گرگان به مشهد، زهکشی 22 هزار هکتاراز 280 هزار هکتار اراضی شمال استان، توجه به خرید تضمینی گندم به عنوان محصولی استراتژیک استان، توجه به افزایش صادرات تا 37 درصد، فراهم‌کردن زمینه افزایش میزان تولید میگو از 250 تن به 1200 تن، مسائل فرهنگی، موزه روستایی قرق و موزه تاریخی گنبدکاووس مطالبی بیان کرد./ایرنا

مطالب مرتبط:

برگزاری هفته بیست‌ و هشتم کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبد

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 210 پروژه در هفته دولت در گنبدکا

نمایشگاه ویدئو چیدمان "فوک خزری" در گمیشان برگزار شد+تصاویر

دهیاران گلستانی با لباس رسمی ترکمنی در مراسم کشوری همایش ملی

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۶ هزار هکتار از اراضی گلستان

تداوم کاهش دما در گلستان/بارش ۸۰ سانتی متر برف در ارتفاعات

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram