امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

64201 258475 300x173 - تولید انبوه محلول ضدعفونی ارگانیک با 99 درصد اثربخشی روی ویروس کرونا در ایرانترکمن نیوز: محلول ضدعفونی کننده طبیعی و گیاهی IMC ORGA در پارک فناوری پردیس در کلانشهر تهران  رونمایی شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛صبح امروز طی مراسمی با حضور ‌دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و جمعی از مسئولان از محلول ضدعفونی کننده طبیعی و گیاهی IMC ORGA در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

دکتر زالی رونمایی از محلول تمام ارگانیک ضدعفونی کننده با استفاده از ظرفیت‌های اقلیمی، دانش فنی پیچیده، سازگار با محیط زیست و اخذ استاندارهای لازم توسط محققان داخلی را باعث افتخار دانست و فعالیت‌های پژوهشگران در پارک فناوری پردیس را غرورانگیز توصیف کرد.

وی با بیان این که توسعه صنعت و ارتباط مؤثرتر با علم و دانش یکی از حلقه‌های مفقوده پژوهش در سال‌های اخیر است، گفت: بستر مطلوبی که پارک‌های علم و فناوری برای محققان ایجاد می‌کنند، می‌تواند کشور را بیش از پیش به رشد و بالندگی و بلوغ علمی و صنعتی نزدیک کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رونمایی بیش از ۲۶ محصول مختلف از جمله ونتیلاتور، دستگاه‌های ضدعفونی کننده، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و ‌کیت‌های تشخیصی مختلف توسط محققان و پژوهشگران کشور در پارک علم‌و فناوری در یکسالی که از شیوع کرونا تا به امروز می‌گذرد، خبر داد و اظهار امیدواری کرد که شرایطی مهیا شود تا مردم‌ بتوانند بیش از پیش با اقدامات محققان و دانشمندان ملی آشنا شوند.

خودکفایی ملی در تولید ونتیلاتور

دکتر زالی از خودکفایی کشور در حوزه تولید و صادرات ونتیلاتور در کشور ‌خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل این که تهویه مکانیکی برای بسیاری از مبتلایان به کرونا دشوار است و در عین حال دستگاههای موجود از کفایت لازم برخوردار نبودند، باعث افتخار است که اعلام کنیم کشور در بازه زمانی شیوع کرونا به خودکفایی در حوزه تولید ونتیلاتور رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت انگیزه فعالیت‌های پژوهشی در محققان گفت: توجه بیشتر و رفع موانع پیش روی پژوهشگران کشور به معنای تبلیغات تجاری صرف نیست، بلکه این مهم می‌تواند انگیزه پژوهشگران جوان را در راستای اهداف مترقی کشور بیشتر کند.

دکتر زالی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در گستره وسیعی از جغرافیای جهان خاطرنشان کرد: با توجه به این که ضرورت قطع زنجیره کرونا به پیشگیری و درمان موثر نیازمند است، تامین نیازهای متنوع داخلی در حوزه و یا صادرات محصولات مقابله و درمان مبتلایان به کووید ۱۹ می‌تواند راهکار مناسبی برای افزایش فعالیت و ارائه محصولات پژوهشگران به بازارهای صنعتی باشد.

دکتر زالی با تاکید بر این که محصولات تولید داخل خصوصا تولیدات بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا از بالاترین سطوح ممیزی عبور می‌کنند، افزود: این محصولات نشان از شتاب علمی کشور و خودکفایی در حوزه پژوهش دارد و هرگونه نگاه تردید آمیز به این محصولات می تواند موجب دلسردی محققان کشور شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: محصولاتی که تا به امروز در حوزه کرونا توسط تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان و پژوهشگران کشور ارائه می‌شود، حاصل کار ملی با نگاهی به دانش فنی و بومی است.

وی با اشاره به پیچیده بودن و بیماری‌زایی بالای ویروس کرونا گفت: کرونا به دلیل امکان بقای طولانی در محیط و احتمال انتقال از دست، لباس و سطوح، ممکن است تا سال‌ها با بشر دست به گریبان باشد و محیط زندگی را تبدیل به محیطی ناایمن کند، بنابراین اتکا به دانش محققان و استفاده از ابزارهای محافظتی می‌تواند به میزان قابل توجهی ایمنی در برابر این ویروس را به وجود بیاورد.

دکتر زالی با بیان اینکه بقای کووید در سرما، سطوح مختلف پلاستیکی و فلزی، تاروپود لباس و مواد غذایی نشان از اهمیت شناسایی راهکار موثری برای مقابله دارد تاکید کرد: محصولی که امروز از آن رونمایی می‌شود می‌تواند بالاترین اثربخشی در ضدعفونی را ایجاد کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران نسبت به تخریب محیط زیست به واسطه استفاده گسترده از مواد ضدعفونی کننده خصوصا موادی که برپایه الکل هستند هشدار داد: باید با استفاده از موادضدعفونی کننده گیاهی و بی ضرر به توسعه پایدار کشور و کاهش تخریب محیط زیست کمک کنیم.

آسیب مواد ضدعفونی کننده به پوست دست و ایجاد آلرژی های دستگاه تنفسی از دیگر مضرات مواد ضدعفونی کننده صنعتی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد و گفت: بقا و پایداری، اثر بخشی کافی، بی ضرر بودن برای بدن انسان و محیط زیست و در عین حال کارایی بالا از جمله مشخصات محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA است که دستاورد محققان برجسته کشور است.

دکتر زالی با بیان این که تولید محصولی طبیعی، ارگانیک و در عین حال اثربخش، کار بسیار پیچیده و دشواری است افزود: در بسیاری از موارد دسترسی و فرموله کردن گیاهان دارویی از ترکیبات صنعتی و شیمیایی پیچیده‌تر است.

وی استفاده از پتانسیل های بالای کشور در زمینه بهره‌مندی از گنجینه ارزشمند گیاهان دارویی را کاری ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و خاطرنشان کرد: سالیان متمادی است اثر بخشی گیاهان دارویی ثابت شده و امروز محققان کشور با استفاده از ظرفیت های بومی داخلی با تولید محصولی ارزشمند، منحصر به فرد، اثربخش و دوستدار محیط زیست افتخاری دیگر برای کشور رقم زدند. رونمایی از محصولی صد درصد ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و ملی نشان از دانش فنی و بومی کشور دارد.

شرکت‌های دانش بنیان علم را به اقتصاد گره می‌زنند

همچنین دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در ادامه با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان علم را به اقتصاد گره می‌زنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های محلول ضدعفونی کننده IMC ORGAکه امروز از آن رونمایی می‌شود تکیه بر دانش بومی و کارایی بالای این محصول است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه بیش از پیش به دانش بومی در کشور گفت: صفر تا صد مواد اولیه این محلول از اقلیم ایران تهیه شده و استفادهی منابع اصیل دانش طب ایرانی در کارکرد موثر این محلول خودنمایی می‌کند.

دکتر حسینی یکتا با بیان این که باید اثربخشی طب ایرانی بیش از پیش مورد توجه محققان باشد تاکید کرد: ایجاد اشتغال و تولید ثروت یکی از مزیت های توجه به دانش محققان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

پارک فناوری پردیس به ناحیه بزرگ فناوری در غرب آسیا تبدیل می‌شود

در ادامه مهندس قنبر پور معاون توسعه پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم توضیحاتی درباره پارک فناوری پردیس ارائه داد و گفت: بیش از دودهه‌ای که از عمر این پارک می‌گذرد، حوزه فناوری و ارتباط این حوزه با شرکت‌های دانش‌بنیان به گفتمان اصلی این پارک تبدیل شده است.

وی با بیان این که هم اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ محصول از شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به بازار عرضه می‌شود از استقرار ۱۵۰ مرکز رشد در این پارک فناوری خبر داد.

قنبر پور با اشاره به این که برخورد حمایتی و اختصاص فضاهای مناسب و حمایت همه جانبه در دستور کار پارک فناوری پردیس است خاطرنشان کرد: با این اقدامات ریسک راه‌اندازی بنگاه‌های کسب و کار کوچک با حمایت از فناوران و پژوهشگران به حداقل ممکن رسیده است.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تولید دستگاه‌های تولید کننده محصولات های تک همانند ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، کیت‌های تشخیصی کرونا، تست‌های ارزیابی سلامت ریه و اندام‌های درگیر کرونا از جمله اقدامات محققان داخلی مستقر در پارک فناوری پردیس دانست و تاکید کرد: درآینده نه چندان دور این پارک به ناحیه بزرگ فناوری در غرب آسیا تبدیل خواهد شد.

دکتر کریمی مدیر مرکز نوآور نیز در مراسم رونمایی از محلول ضدعفونی کننده IMC ORGAبا اشاره به این که این محلول محصولی کاملا گیاهی، طبیعی و برپایه آب است، اظهار کرد: شرکت تمام صنعت تهران که فناوری تولید این محصول را دراختیار دارد با دارا بودن مرکز رشد نوآری مشترک در ایران، آلمان وکانادا و ارتباط مستقیم با پژوهشگاه‌های معتبر دنیا موفق به تولید محلولی آنتی میکروبیال کاملا گیاهی شده است.

وی با اشاره به این که این محلول دارای تاییدیه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو و مورد تایید آزمایشگاه‌های معتبر بین المللی است گفت: قابلیت نزدیک به صددرصدی از بین بردن قارچ، ویروس و باکتری از مشخصه‌های این محصول است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA با اثربخشی بالا در پیشگیری از ویروس کووید ۱۹، امکان نابودسازی طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم‌ها را در کمترین زمان ممکن دارد. ضدعفونی دست، صورت، بدن، سطوح سخت و نرم و ضدعفونی و تمیزکردن انواع زخم، محل جراحی و جای سوختگی از کاربردهای این محصول گیاهی است.

این محصول به تایید آزمایشگاه‌های داخلی و بین المللی نظیر انستیتو پاستور، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان پدافند غیرعامل ، CREM CO، HYGCEN نیز رسیده است.

در تستی که در آزمایشگاه های CREM Coکانادا بر کرونا ویروس انجام شد، مشخص شده که ترکیب IMC ORGAدر از بین بردن این ویروس بسیار اثربخش عمل می کند و می تواند ۹۹.۹۷ درصد در از بین بردن ویروس اثربخش باشد. همچنین ‌اجزای مؤثره این محلول عصاره آویشن، نعنا، فلفل و زنجبیل است و PHخنثی و سازگاری با پوست از ویژگی های این محصول است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز