امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان؛

سطح سبز کلزا در گلستان افزون بر 57 هزار هکتار اعلام شد

  • کد خبر :

    9021

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:38 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اقتصادی-ترکمن نیوز- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که سطح سبز کشتزارهای دانه روغنی کلزا در سال زراعی 97 – 96 افزون بر 57 هزار و 230 هکتار است.

Kolza 18D 300x200 - سطح سبز کلزا در گلستان افزون بر 57 هزار هکتار اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از ایرنا, محمدرضا عباسی در تشریح وضعیت کشتزارهای این محصول در گلستان اظهار کرد: امسال برای کشت کلزا با 13 هزار و 597 کشاورز قرار داد بسته شد که 64 هزار و 330 هکتار از زمین های زراعی خود این دانه روغنی را کشت کردند.
به گفته وی؛ کشت کلزا از سوی کشاورزان در 14 شهرستان انجام شده است که گنبدکاووس با 12 هزار و 349 هکتار و کلاله با هشت هزار و 174 هکتار رتبه های اول و دوم سطح زیر کشت این دانه روغنی را در استان دارند.
رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت که امسال کشت کلزا در سطح 70 هزار هکتار در این استان برنامه ریزی شده بود.
به گفته علی موسی خانی؛ بذرهای توزیعی کلزا میان کشاورزان گلستان برای این زراعت در منطقه دشت شامل هایولای 50، 420 و 4815، آرجی اف، تِراپِل، آگامکس و دلگان و در منطقه کوهستانی نیز شامل زرفان، روهان، گارو و اِمکس پاور است.
وی افزود: امسال هم مانند سال قبل حمایت های ویژه دولت برای توزیع بذر، کود و سم موردنیاز کشت کلزا در شهرستان های استان انجام و این نهاده ها از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توزیع شد.
امسال کشت زراعت کلزا در کشتزارهای گلستان از میانه مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه داشت.
سال زراعی قبل در استان گلستان از سطح 25 هزار و 712 هکتار زیر کشت کلزا حدود 50 هزار تن محصول برداشت و به قیمت تضمینی تعیین شده خریداری شد.
کشت کلزا بهترین تناوب برای گندم و جو است و رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و نیز علف های هرز را کاهش خواهد داد.
گلستان واقع در شمال کشور افزون بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که وجود چنین ظرفیتی باعث شده تا این استان جزو قطب های تولید محصول های کشاورزی از جمله غلات و دانه های روغنی محسوب شود.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز