امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    90191

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    7:00 | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان 3 300x183 - گلستان در هفته‌ای که گذشتترکمن نیوز:  سفر وزرای اقتصاد و ورزش و جوانان، معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، رییس سازمان بازرسی و رییس سازمان هواشناسی کشور به استان و واگذاری بیش از ۶ هزار فقره سند بنیادعلوی به روستاییان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

در هفته منتهی به ۲۲ بهمن ، چند مسوول ارشد کشوری از جمله ۲ عضو هیات دولت به گلستان سفر کردند.

فرهاد دژپسند که سخنران رژه خودرویی روز ۲۲ بهمن گرگان بود، یک روز زودتر به گلستان آمد و علاوه بر افتتاح طرح های دهه فجر گرگان، در چند نشست و بازدید از طرح های اقتصادی این شهرستان شرکت کرد.

بهره برداری از چند طرح محرومیت زدایی، توسعه، عمران و آبادی روستاها متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۶۵۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال ،افتتاح یک کارخانه خوراک دام را با سرمایه گذاری ۱۵۷ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۵ نفر از جمله برنامه های وزیر اقتصادی و دارایی به گرگان بود .

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز ساخت ۵۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی گرگان گفت: با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و کاهش درآمدها، مسیر پیشرفت ایران با قدرت و سرعت ادامه دارد و این محدودیت‌ها مانع رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور نشده است.

وی افزود: درآمد نفتی دولت از ابتدای امسال تاکنون دچار کاهش محسوسی شده اما اعتبارات طرح های دهه فجر امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت و این رقم در گلستان ۲ برابر بیشتر شد.

دژپسند همچنین در سخنرانی مراسم گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گرگان اظهار داشت: در شرایطی که تحریم ظالمانه علیه ایران با فشار حداکثری آمریکا و همدستانش در حال اجرا است؛ درایت رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم این نقشه ها را با شکست مواجه کرد.

**

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان دیگر عضو هیات دولت بود که روز جمعه برای افتتاح چند طرح، دیدار با استاندار و تماشای کورس اسبدوانی گنبد به گلستان سفر کرد.

وی در بازدید از سالن ورزشی ۶ هزار نفری گرگان که عملیات ساخت آن از سال ۸۸ آغاز شده گفت: مشاور، طرح را بازنگری کرده و برای سال آینده ردیف بودجه مناسبی برای تکمیل آن اختصاص داده می‌شود.

این طرح ورزشی با گذشت ۱۱ سال از آغاز عملیات ساخت، حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما وزیر ورزش و جوانان گفت که تکمیل این سالن جزو طرح های اولویت دار دولت است.

وی سپس سالن ورزشی چند منظوره صدرای بندرگز که عملیات ساخت آن ۱۹ سال قبل آغاز شده بود را به بهره‌برداری رساند.

بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان گلستان برای تکمیل این سالن که ظرفیت پذیرش هزار تماشاگر را دارد در مجموع ۱۶۵ میلیارد ریال هزینه شد.

این سالن در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع ساخته شده و دارای ابعاد ۴۴ در ۲۴ متر است.

سلطانی فر در ادامه به دیدار اعضای مجمع جوانان و تعدادی از روسای هیات‌های ورزشی گلستان رفت و در این جلسه با یادآوری این که در ابتدای دولت یازدهم ۸۰ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در کشور وجود داشت گفت: اکنون و پس از ۷.۵ سال این تعداد به سه هزار و ۲۰۰ سمن افزایش یافته است.

سلطانی‌فر اظهار داشت: افزایش این سمن ها نشان دهنده توجه ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان است.

حضور در کورس اسبدوانی گنبدکاووس و تماشای رقابت اسب ها در هفته دوازدهم این مسابقات، آخرین برنامه وزیر ورزش و جوانان در گلستان بود.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور دیگر مهمان گلستان در هفته گذشته بود که در نشست با فعالان اقتصادی این استان در گرگان اظهار داشت: کارگروهی در قوه قضاییه تشکیل شده است تا موارد و مصادیق مربوطه و با نظرات فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور به منظور اصلاح قانون و مقررات حوزه اقتصاد جمع‌آوری و تدوین شود.

وی با تصریح بر ناکارآمدی قوانین و مقررات اقتصادی و به روز نبودن آن گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند بازنگری و تجدید نظر در برخی قوانین مربوطه هستیم.

وی همچنین پیش از سرکشی از واحدهای تولیدی استان گلستان اظهار داشت: از عمده مشکلات خصوصی‌سازی دقت نظر کامل نداشتن در خصوص اهلیت و صلاحیت فرد مورد نظر است (که واگذاری به او انجام می شود) و یا در واگذاری‌ها قیمت کارشناسی مناسب و واقعی داده نمی‌شود و حتی برخی از آنها با قیمت بسیار نازل‌تر از نرخ واقعی واگذار شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین علاوه بر سرکشی از دادسرای عمومی و انقلاب شهر فاضل‌آباد از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، ساختمان شورای حل اختلاف بخش کمالان را افتتاح و از ۲ خانواده که پای چوبه دار قاتل اعضای خانواده خود را بخشیده بودند تجلیل کرد.

**
در هفته گذشته محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری هم به گلستان سفر کرد و بهره‌برداری و آغاز ساخت هزار و ۸۳۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زای روستایی گلستان با اعتبار ۱۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال با حضور وی آغاز شد.

محمد امید گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت روستایی کشور ۶۵ درصد بود که این رقم به دلیل مهاجرت های فراوان به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی توجه ویژه دولت برای فراهم کردن فرصت اشتغال در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید ۲۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستائیان اختصاص داد و از طریق آن فضای گلخانه ای این مناطق را از ۴ هزار به ۱۷ هزار هکتار رساند.

وی در مراسم افتتاح یک باب مدرسه خیرساز در گرگان از بیمه رایگان ۱.۵ میلیون روستایی در کشور خبر داد و گفت : هزینه اختصاص یافته برای این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال است .

امید با اشاره به توجه فراوان دولت به حل مشکل روستاییان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، سهم اشتغال روستاییان در سبد اشتغال کشور را از سه درصد به ۳۰ درصد رساند و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

**

دیگر مهمان کشوری گلستان در هفته گذشته سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور بود که با حضور در گلستان سامانه پایش گرد و غبار هواشناسی در شهرستان مراوه تپه را افتتاح کرد .

همچنین با حضور تاج بخش در شهرهای بندرگز ، بندرترکمن و اینچه برون چند ایستگاه هشدار برخط سیل به بهره‌برداری رسید .

وی پس از افتتاح طرحهای عمرانی دهه فجر شهرستان گنبدکاووس گفت که با افزایش ۸۰ درصدی بودجه این سازمان در سال آینده امکان تهیه و خرید تجهیرات مدرن و قطعات یدکی حوزه هواشناسی فراهم شد.

تاج‌بخش اظهار داشت: بودجه سالانه هواشناسی به طور میانگین هزار میلیارد ریال بود اما با مساعدت دولت این رقم برای سال آینده حدود ۸۰ درصد بیشتر شد.

وی بیان کرد: برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی طی سال های اخیر باعث کندی کار بروز شدن تجهیزات هواشناسی کشور شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال رفع است و موضوع شتاب می گیرد.

**

با حضور وبیناری دکتر روحانی رییس جمهوری ۶ کشاورز نمونه ملی گلستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حسین پدیسار پنبه کار نمونه با تولید هشت هزار و ۵۰ کیلوگرم وش در هکتار از گرگان، سبحان نظر پران دوجی کلزا کار در مزرعه دیم با عملکرد پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار از کلاله، علی فرشباف دارای واحد پرورش یک هزار راسی پرورش گوسفند از مینودشت، رضا مبصری ایجاد کننده زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ با ظرفیت سالانه ۲۴ هزار تن از گرگان و ارازقلی سلطان شیخی گندم‌کار دیم با عملکرد هفت هزار و ۶۸۰ کیلوگرم محصول در واحد سطح از کلاله توسط رییس جمهور تقدیر شدند.

**

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با گلایه از ساده‌انگاری‌ مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از افزایش روزانه شمار بستری شدگان این ویروس به حدود ۸۰ نفر خبر داد.

سراج‌الدین عارف‌نیا گفت: شمار بستری‌شدگان مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گلستان روزانه به ۸۰ نفر رسیده در حالی که در سه ماه گذشته به طور میانگین این رقم بین ۴۰ تا ۴۵ نفر بود.

**

جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،روز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه به شیوه‌ای متفاوت و به‌صورت رژه خودرویی و موتوری همزمان با سراسر کشور در گلستان آغاز شد.

سرنشینان خودرو و راکبان موتورسیکلت با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا در مسیر تعیین شده به حرکت درآمدند.

**

همزمان با دهه فجر کتاب “ماهی و خنجر” نوشته محسن کاظمی نژاد و مریم مقانی از گلستان با موضوع ترسیم ترورهای سازمان موسوم به مجاهدین خلق در این استان معرفی و رونمایی شد.

**

دوستداران حیات وحش در بندرترکمن یک قطعه قوی فریادکش زخمی را که از ناحیه پا دچار جراحت شده بود برای تیمار و بازتوانی به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ساحلی استان گلستان تحویل دادند.

**

همزمان با دهه فجر با حضور وبیناری سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور و در حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اهدای ۶ هزار و ۵۷۰ فقره از اسناد مالکیت بنیاد علوی با کاربری مسکونی، تجاری و کشاورزی به اقشار مختلف مردم استان گلستان آغاز شد.

**

بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس پس از ۱۵ سال با تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمک نیکوکاران این شهرستان عصر روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این بخش درمانی و نیز بهره‌برداری از برخی تجیهزات بیمارستانی در گنبدکاووس، استاندار گلستان گفت: تجهیزات، پرسنل، ساختمان و پزشکان بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) با صرف اعتبار افزون بر ۴۷۰ میلیارد ریال به طور کامل فراهم شده است.

استاندار گلستان در حاشیه این مراسم گفت :بخش جراحی قلب بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس نیز به زودی و با رفع برخی اشکالات جزیی راه اندازی می‌شود تا بیماران شرق گلستان مجبور نباشند برای درمان به مرکز یا غرب استان مراجعه کنند.

**

مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول والیبال کشور در گرگان با صعود تیم‌های پاس گلستان ، ایران‌شید چالوس ، مس رفسنجان و عقاب ملل اردبیل به مرحله نهایی این رقابت‌ها به پایان رسید./ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز