امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

جاور 2 300x300 - مسئولان نظام قدرشناس مردم بخصوص ترکمن‌ها باشندترکمن نیوز:  امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی و حمایت و پایبندی مردم و نسل جوان در همه برهه‌های حساس از انقلاب در سال‌های گذشته اظهار داشت: مسئولان نظام اسلامی باید قدرشناس این مردم و بخصوص ترکمن‌ها باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته تصریح کرد: طی این سال ها مردم ترکمنصحرا همواره در همه فراز و نشیب های انقلاب همراه و همگام با مسئولان و اهداف نظام حرکت کردند، در عرصه انتخابات حضوری گسترده داشتند، در جشن ها و مناسبت های گوناگون به صورت خودجوش هزینه کردند و فعالانه شرکت کردند. این مردم شایسته قدردانی و حمایت هستند.

وی با اشاره به بیکاری بسیاری از جوانان منطقه بخصوص قشر تحصیل کرده ترکمن و پیامدهای ناگوار آن در سطح جامعه تصریح کرد: امیدواریم مسئولان نظام با رعایت شایسته سالاری، نیروهای فعال ترکمن در دستگاه های اجرایی را به پست های مهمتر ارتقاء و از استعدادهای بلقوه و تجربیات آنان به نحو بهینه ای استفاده شود.

وی همچنین خواستار بکارگیری جوانان تحصیل کرده و نخبگان ترکمن که با سخت کوشی به مدارج عالی علمی رسیده اند در پست هایی که شایسته آن هستند شدند. جوانانی که متاسفانه علیرغم تخصص و شایستگی به دلیل عدم جذب در ادارات، ارگان ها و سازمان ها برای اداره زندگی و امرار معاش به شغل های سطح پایین خدماتی و یا کارگری روی آورده اند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه هفته گذشته 42 -مین سالگرد انقلاب اسلامی را همراه با سراسر ایران در شهرمان گرامی داشتیم اظهار امیدواری کردند: با شروع 43- مین سال انقلاب به لطف الهی شاهد توسعه همه جانبه نظام اسلامی همراه با امنیت،آسایش و رفاه برای مردم شریف منطقه و ایران باشیم.

آخوند عبدالکریم جاور افزود: از سوی دیگر بلای همه گیر ویروس کرونا که بسیاری از عزیزانمان را از ما گرفته از بین رفته و درهای رونق اقتصادی به بازار، صنایع، کشاورزی و خدمات گشوده شود.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد تحول و پیشرفت همه جانبه درکشور انتظار داریم که از قشر جوان بخصوص تحصیلکرده و ممتاز در بخش هایی که مناسب تحصیل و تخصص آنان است کارگشایی شده و از علم و تخصص آنان در جهت خدمت به مردم منطقه و کشور بهره بگیرید.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسئله مهم دیگری که جامعه را تهدید می کند بروز برخی انحرافات عقیدتی در بین جوانان است. توطئه ای که هدف آن تضعیف ایمان و اعتقاد قلبی جوانان نسبت به دین اسلام است.

آخوند جاور با اشاره به اینکه شخصا ارتباطی نزدیک با بسیاری از جوانان دارم اظهار داشت: برخی از این جوانان به صورت حضوری و تلفنی، با اندوه بسیار خبر از برگزاری بعضی مناسبت های غیر اسلامی و اخلاقی در برخی مکان ها و خانه می دهند.

وی تصریح کرد: آنان وجود برخی خلاء ها در جامعه بخصوص در بین جوانان را زمینه ساز برگزاری اینگونه مراسمات دانسته و از اینکه برای پیشگیری از گسترش اینگونه انحرافات در میان جوانان از دستشان کاری بر نمی آید اظهار نگرانی می کنند.

وی گفت: خداوند متعال برای تقویت ایمان و اعتقاد راهکارهایی بیان داشته که یکی از اساسی ترین آن تزکیه نفس است. دوری از گناهان شما را از منجلاب فساد نجات خواهد داد، در غیر این صورت عمیقا گمراه و متضرر خواهید شد.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز