امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    89334

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    3:17 | ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبدکاووس 4 300x196 - راه اندازی دانشکده دامپزشکی گنبدکاووسترکمن نیوز:  رییس دانشگاه گنبدکاووس گفت: مجوز راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در این مرکز آموزش عالی اخذ شده و به زودی جذب دانشجو در مقطع کاردانی و در ادامه جذب دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  ابوالفضل طهماسبی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: مجوز اخذ شده برای راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در مرحله تایید شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است ضمن اینکه موافقت نامه راه‌اندازی “گروه پژوهش تنش‌های محیطی” برای دانشگاه گنبدکاووس نیز اخذ شده است.

وی افزود: مجوز ۶ رشته تحصیلی شامل چهار رشته حسابداری، مدیریت مالی، نقشه برداری و مدیریت کسب و کار کوچک در مقطع کارشناسی و ۲ رشته ریاضی با گرایش جبر و آبیاری در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه گنبدکاووس اخذ گردید و از مهر امسال پذیرش دانشجو در این رشته ها آغاز شد.

طهماسبی بابیان اینکه رشته‌های جدید اخذ شده و یا در نوبت مجوز و راه‌اندازی متناسب با شرایط بازار کار و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و اقتصادی منطقه است، اضافه کرد: هم اکنون دانشگاه گنبدکاووس دارای پنج دانشکده، سه هزار و ۶۰۰ دانشجو، حدود ۱۴۰ عضو هیات علمی و حدود ۷۰ کد رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا است.

وی افزود: برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادان و دانشجویان با همکاری پارک علم و فناوری استان گلستان و مشارکت ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات تخصیصی معاونت علمی ریاست جمهوری، کارخانه نوآوری به مساحت هزار و ۲۰۰ متر و عرصه پنج هکتار در این دانشگاه در حال راه‌اندازی است.

طهماسبی اضافه کرد: مهارت آموزی به دانشجویان درحین تحصیل و پس از فراغت از تحصیل، تربیت دانش آموختگان کارآفرین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های دانشجویی از دیگر اهداف راه‌اندازی کارخانه نوآوری دانشگاه گنبدکاووس است.

رییس دانشگاه گنبدکاووس ادامه داد: در ایام دهه فجر امسال ۲ طرح سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۵۰ نفر و هزینه ۲۵ میلیارد ریال و مرحله نخست ساختمان سلف سرویس این مرکز آموزش عالی با ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، به نقش دانشگاه گنبدکاووس و ظرفیت علمی اساتید آن در توسعه منطقه نیز اشاره کرد و با تاکید برضرورت استفاده بیشتر ادارات و نهادها و بخش خصوصی از ظرفیت این مرکز آموزش عالی گفت: باوجود تلاش‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده این دانشگاه در بین مدیران ارشد و اجرایی شهرستان جایگاه مناسبی ندارد و کمتر از این ظرفیت بهره می‌برند./ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز