امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    89031

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:30 | ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

157151580 300x156 - نگاهی به روابط عشق‌آباد-پاریس؛ فرانسوی‌ها فعال در نفت و گاز و ارتباطاتترکمن نیوز: شرکت‌های فرانسوی علاقه زیادی به تقویت همکاری با ترکمنستان نشان می‌دهند و مشارکت با شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل، ارتباطات هوایی و بخش نفت و گاز همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  ترکمنستان سالهاست به طور موثر با شرکت بین المللی” باتیمنت” فرانسه همکاری می‌کند، این شرکت از طریق ساختن امکانات مختلف اداری، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی سهم بسزایی در ایجاد معماری جدید فرانسوی در عشق آباد داشته است.

همکاری با این شرکت و بسیاری دیگر از شرکت‌های برجسته فرانسوی بازتاب روابط نزدیک میان دو کشور است.

شایان ذکر است که شرکت‌های فرانسه علاقه زیادی به تقویت همکاری با ترکمنستان نشان می‌دهند که مشارکت با شرکت‌های برجسته در زمینه حمل و نقل، ارتباطات هوایی و بخش نفت و گاز همچنان ادامه دارد.

همچنین نکته قابل توجه همکاری با انجمن تجاری فرانسه است که صدها شرکت فرانسوی را شامل می‌شود.

علاوه بر این، دو کشور با تاکید بر پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی، روابط فرهنگی خود را گسترش می‌دهند.

به عنوان بخشی از سفر «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان به پاریس در ژوئیه 2015 ، توافق نامه‌ای بین دو کشور در مورد فعالیت مراکز فرهنگی امضا شد.

در همین راستا اهمیت خاصی به مطالعه و آموزش زبان فرانسه در ترکمنستان شده است. فعالیت “انستیتوی فرانسه” در سفارت فرانسه به طور محسوسی شدت یافته است.

برای اولین بار، در عشق آباد به عنوان یک مرکز فرانسوی به نام مرکز فرهنگی “ژول ورن” افتتاح شد و اکنون به عنوان یک موسسه فرانسوی در ترکمنستان، زبان این کشور را به اتباع ترکمن آموزش می‌دهد.

در حال حاضر، زبان فرانسه در دانشگاه دولتی “مختوم قلی ترکمن” و انستیتوی روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان ، دانشگاه بین المللی علوم انسانی و توسعه و همچنین در تعدادی از مدارس متوسطه کشور تدریس می‌شود.

سازمان‌هایی مانند پردیس فرانسه (مرکز اطلاع رسانی دولتی) و آلیانس فرانسه (همکاری در آموزش ، زبان و فرهنگ و ترویج زبان فرانسه در خارج از کشور) به محبوبیت این زبان در ترکمنستان کمک کرده اند.

همکاری فعال بین موسسات علمی و آموزشی دو کشور در چارچوب موافقت نامه همکاری فرهنگی ، آموزشی، علمی و فنی بین دو کشور ادامه دارد.

روابط ترکمنستان و فرانسه به نام دوستی ، صلح و توسعه پایدار همچنان تقویت می‌شود.

 

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع: farsnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز