امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: فروش بلیت بلندترین برج آجری جهان به بیش از دو میلیارد ریال رسیده است.

ghaboos 15d 300x200 - درآمد فروش بلیت برج گنبد قابوس به بیش از ۲ میلیارد ریال رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  به نقل از پایگاه خبری اداره کل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراهیم کریمی، اظهار کرد: درآمدهای این اثر تاریخی از محل فروش بلیت از مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال در گذشته به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درسال رسیده است.

وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه سازمان میراث فرهنگی، از سال آینده تمامی درآمدهای آثار تاریخی پس از واریز به خزانه دوباره به استان بر می گردد تا صرف توسعه و عمران آن بنا شود.

کریمی اضافه کرد: با این حال اداره کل میراث فرهنگی درسال گذشته برای توسعه محوطه گنبدقابوس و پلان مدیریتی آن مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرد که به دلیل مشکلات مالی کشور این رقم به طور کامل تخصیص نیافت.

وی افزود: برای سال جاری نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای گنبد قابوس شامل احداث سالن های همایش، سرویس بهداشتی و نظایر آن پیش بینی شده که درصورت تخصیص، طرح های پیش بینی شده اجرایی می شود.

وی از برج آجری گنبد به عنوان یک ظرفیت گردشگری یاد کرد و گفت: اگر بین برج گنبد قابوس و مردم شهرستان قرابت معنوی بیشتری به وجود آید، این گنبد تاریخی می تواند به تنهایی برای مردم شهر، درآمدزا باشد.

کریمی برگزاری مراسم نوروزگاه و جشنواره اقوام ایران زمین، راه اندازی بازارچه صنایع دستی در کنار گنبد قابوس و چاپ بروشورهای تبلیغاتی درتعطیلات نوروز را از جمله اقدامات میراث فرهنگی گلستان برای معرفی گنبدقابوس برشمرد و اضافه کرد: بایستی به همین میزان نیز مردم و ادارات و نهادها، تشکل های مردم نهاد و هنرمندان این شهرستان در معرفی گنبد قابوس تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در خاتمه گفت: گنبد جهانی قابوس تنها متعلق به میراث فرهنگی نیست بلکه همه دستگاه ها و نهادها باید در نگهداشت برج و توسعه و عمران محوطه آن با میراث فرهنگی همکاری کنند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز