امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    87256

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:15 | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1400 گلستان - تشریح جایگاه گلستان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ترکمن نیوز:  رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: ردیف‌دار شدن ساخت سد شصت کلاته گرگان و بیمارستان جایگزین کودکان آیت الله طالقانی، تقویت اعتباری سد نرماب مینودشت، جاده آزادشهر – شاهرود و جهش اعتبار طرح های فاضلاب گلستان از جمله ویژگی‌های بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال آینده است.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، قدرت الله عابدی در خصوص لایحه بودجه سال۱۴۰۰ پیشنهادی دولت به مجلس اظهار داشت: بر اساس لایحه بودجه سال آینده گلستان در رتبه هشتم استان‌های کشور از حیث رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان قرار گرفت.

در این گزارش اشاره‌ای به جایگاه گلستان از حیث اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در سنوات قبل نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان به ویژگی های بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ تحت تاثیر دو عامل مهم بر سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت از جمله شیوع کرونا و تحریم ظالمانه بر درآمدهای ارزی بود که دولت با بکارگیری سایر ظرفیت های موجود در اقتصاد از جمله سیاست‌های تامین مالی بر مشکلات فایق می آید.

عابدی ادامه داد: دولت در سال ۱۴۰۰ در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عمومی و عالی، بیمه های تامین اجتماعی و امور حمایتی بیش از ۴۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد که در مقایسه با رقم کل بودجه عمومی کشور اهمیت اقدام دولت در این بخش ها را نشان می دهد.

وی اجرای برنامه هایی مانند تامین منابع اقدام ملی مسکن، توسعه آموزش‌های مهارتی و فصول مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی را از دیگر رویکردهای بودجه سال آینده برشمرد.

وی در خصوص برخی انتقادها از افزایش وابستگی بودجه به نفت گفت: اگرچه وابستگی بودجه نفت در قانون بودجه لایحه سال ۱۴۰۰ با ۲۱.۴ درصد به نسبت سال ۱۳۹۹ با حدود ۸.۸ درصد بیشتر است اما در مقایسه با سال ۱۳۹۸ کمتر است چون در آن سال وابستگی حدود ۲۹.۴ درصد بود.

وی ادامه داد: علت کاهش ضریب وابستگی به نفت در بودجه سال ۱۳۹۹ تحریم ظالمانه و محدودیت های شدید برای فروش نفت بود که دولت با بکارگیری سیاست های مالی، از دیگر روش های تامین مالی استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز