امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    86266

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:25 | ۰۹ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گز ترکمن 300x200 - بیکاری ناشی از شیوع کرونا موجب افزایش قطع درختچه گز ترکمن شدترکمن نیوز:  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: مشکلات اقتصادی، بیکاری‌ ناشی از شیوع کرونا و بالارفتن قیمت چوب موجب افزایش قطع درختچه حفاظت‌شده گز ترکمن در مناطق شمالی این شهرستان مرزی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن،  فرشید رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سودجویان، چوب و هیزم‌ حاصل از شکستن یا قطع درختچه گز ترکمن را به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ تا ۱۵ هزار ریال به کارگاه‌های چوب‌بری و تولید زغال این شهرستان می فروشند.

وی با تاکید بر برخورد جدی و بدون چشم‌پوشی با قطع کنندگان درختچه‌ گز ترکمن گفت که جریمه قطع هر اصله از این گونه حفاظت شده و ممنوع قطع ۲۵ میلیون ریال است.

رحمانی با اشاره به کشف چند روز پیش یک استر هیزم و چوب درختچه گز ترکمن توسط نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس اضافه کرد: متخلفان شاخه‌های بریده شده را در صندوق عقب خودروی سواری قرار داده و در حال انتقال به یکی از کارگاه‌های چوب بری و تولید زغال به دام قانون افتادند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس از آماده باش همیشگی نیروهای یگان حفاظت این اداره برای مقابله با قطع درختچه‌های گز و قاچاق چوب و یا تجاوز به عرصه‌های ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گنبد از ابتدای سال تاکنون ۱۳ فقره قاچاق چوب از متخلفان کشف کردند.

رحمانی از مردم گنبدکاووس خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب و یا شخم و شیار در مراتع و عرصه‌های ملی این شهرستان مراتب را به شماره ۱۵۰۴ و یا شماره تلفن ۳۳۲۲۷۲۱۳ – ۰۱۷ اطلاع دهند.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، ۳۴۱ هزار هکتار منابع ملی (مرتع قشلاقی) دارد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز