امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85719

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:45 | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

معلمان حق التدریس 300x220 - تبعيض تا کِی؟ترکمن نیوز: غفور کمی عضو هیئت تحریریه ترکمن نیوز  در یادداشت خود چنین نوشت:

چندی پیش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: «امروز قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاح شد و مسیر به‌ کارگیری این عزیزان در بدنه آموزش‌ و پرورش بیش از گذشته هموار شد»

با رأی امروز نمایندگان مجلس در بند (۲) ماده الحاقی ۱۳/ ۶/ ۱۳۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عبارت «پس از شرکت در آزمون داخلی که توسط آموزش‌وپرورش برگزار می‌گردد» حذف گردید.

خدمت نمايندگان محترم مجلس و به خصوص اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عرض می شود که:

اگر آموزش و پرورش نیازمند معلم است باید آن را از طریق آزمون استخدامی و از بین همه فارغ‌التحصیلان علوم تربیتی دانشگاهی جذب کند نه اینکه عده‌ای با تبعیض و خارج از روال عادلانه و بدون شرکت در آزمون‌های استخدامی جذب سیستم شوند.

نتیجه این قانون تبعيض آمیز نمایندگان مجلس بکارگیری نیروهای کم سواد در بدنه آموزش و پرورش و کاهش کیفیت آموزشی است. چون بسیاری از نیروهای نهضتی و حق التدریس فاقد تحصیلات مرتبط با علوم تربیتی و اکثرا دیپلمه هستند در حالی که فارغ التحصیلان متخصص زیادی در علوم تربیتی در سطح کشور وجود دارند.

مگر مدرسین نهضت سوادآموزی برای افراد بیسواد کلاس‌های سوادآموزی دایر می‌کنند که اکنون صاحب امتیازات ویژه برای استخدام می‌شوند؟
حتی خود مسئولین آموزش و پرورش هم در جریان هستند که به اصطلاح مدرسین نهضت سوادآموزی به صورت فرمالیته برای تعدادی از افراد کم‌ سواد و مسن محلات و روستاهای خود پرونده سوادآموزی تشکیل می‌دهند تا از مزایای مادی و ایجاد سابقه برای امتیازات استخدامی آن استفاده کنند در حالی که عملاً سوادآموزیی صورت نمی‌گیرد و تنها پرونده سازی‌های صوری است.

درخواست مردم از مجلس انقلابی رعایت عدالت در تصویب قوانین است نه اینکه با تصویب قوانین ناعادلانه به بی عدالتی‌ها و تبعیض‌های موجود وجهه قانونی دهند.

حق استخدام در ارگان‌های دولتی حق الناس است و آحاد جوانان تحصیلکرده صاحبین این حق هستند و در صورت هرگونه بی‌عدالتی در این امر تک تک نمایندگان مجلس و مسئولین مرتبط و تأثیرگذار در آن مسئولیت سنگینی خواهند داشت.

چند میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در مملکت وجود دارد، مجلس و اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس نباید برای راضی کردن چندصدنفر که روبروی مجلس تجمع اعتراضی انجام می‌دهند قانونی تصویب کند که حق و حقوق میلیون‌ها تحصیلکرده که در خانه نشسته و تجمع نکرده‌اند ضایع شود.

قابل ذکر است که سال گذشته نیز عده زیادی از نیروهای نهضتی و سربازمعلم و…در سراسر کشور به صورت ناعادلانه جذب آموزش و پرورش شدند.
که این میزان فقط در شهرستان گنبد کاووس حدود ۵١۶ نفر بوده است.

نمايندگان محترم مجلس و اعضای محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات، شما باید براساس عدالت و حقانیت قانون تصویب کنید و نه برای خوشایند تعدادی که جلوی مجلس تجمع کرده‌اند، در غیر این صورت هم در دنیا و هم در آخرت باید جوابگوی حقوق پایمال شده میلیون‌ها جوان تحصیلکرده باشید.

این اقدامات مجلس در شرایطی است که مدتی پیش مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به کیفیت کادر آموزشی آموزش و پرورش و جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان تأکید ویژه‌ای کرده بودند، لذا شایسته نیست مجلس مدعی انقلابی‌گری و ولایتمداری در عمل خلاف منویات رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

سخن آخر اینکه در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح از یک طرف حق و حقوق میلیون‌ها فارغ‌التحصیل دانشگاهی ضایع شده و از طرف دیگر سطح کیفیت آموزشی در مدارس کشور پایین آمده و بر سطح آموزش و دانش نسل‌های آینده و بالتبع آینده کشور تأثیرات نامطلوبی خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز