امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    85607

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:53 | ۲۴ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

سوم کرونا سخت‌تر از موج دوم 300x168 - وضعیت قرمز کرونا در کوموش‌دفهترکمن نیوز:  کاهش رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده اندک از ماسک و افزایش حضور در تجمعات موجب رشد تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کوموش‌دفه شده و این شهرستان مرزی استان گلستان را برای اولین بار وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا کرد.

شیوع کرونا در کوموش‌دفه تا هفته گذشته بین وضعیت زرد و سفید متغیر بود و ساکنان منطقه پیش از این محدودیت های ناشی از ورود به شرایط قرمز و بحرانی را تجربه نکرده بودند.

هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد که کوموش‌دفه در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و بر اساس آن برخی فروشگاه ها، اماکن فرهنگی، ورزشی و دیگر بخش های آن شامل تعطیلی و کاهش ساعات کار شدند.

معاون فرماندار کوموش‌دفه با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان از برپایی برخی تجمعات با وجود هشدار قبلی و مکرر مسوولان انتقاد کرد.

سیدعلیرضا حسینی اظهار داشت: برپایی نماز جمعه روز گذشته در سیمین شهر و گمیش تپه و فعالیت شنبه بازار سیمین شهر از جمله موارد مرتبط با نادیده گرفتن هشدار کرونایی در گمیشان است که نتیجه آن افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از شیوع این بیماری است.

وی از همراهی دستگاه قضایی در پیگیری و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تقدیر کرد و گفت: خارج شدن از وضعیت قرمز شیوع کرونا در کوموش‌دفه بدون همراهی مردم و اجرای کامل مصوبات غیرممکن است.

حسینی بدون ارائه آماری از تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: بر طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گمیشان در رده دوم شهرهای دارای شیب تند ابتلا به کرونا در استان قرار دارد.

در این راستا رییس دادگستری کوموش‌دفه نسبت به برگزاری مراسم عزا و عروسی در این شهرستان هشدار داد و از مردم منطقه خواست از برپایی هر گونه تجمع خودداری کنند.

محمد تازیکی اظهار داشت: در صورت بی توجهی به این توصیه، بانیان مجلس عروسی حتی داماد به عنوان تهدیدکننده بهداشت عمومی جامعه تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در گمیشان چند دستگاه خودرو آتش نشانی، آمبولانس و دیگر ماشین های دارای بلندگو مردم را به ماندن در خانه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و راهکارهای جلوگیری از شیوع کرونا توصیه می کنند.

شهرستان ساحلی کوموش‌دفه در کرانه شرقی دریای خزر حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که تقریبا تمام آنها از قوم ترکمن هستند و اکثریت قریب به اتفاق آنها به کشاورزی، دامداری و صید از دریا اشتغال دارند.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، آزادشهر، مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه، کوموش‌دفه، کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان در وضعیت قرمز و گنبدکاووس و گالیکش در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

در حال حاضر حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز جمعه گفت: با فوت ۴۶۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسید.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز