امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس:

حضور دانش‌آموزان نسبت به هفته اول بازگشایی مدارس کاهش یافته است

  • کد خبر :

    84803

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:54 | ۰۳ آبان ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1 2 300x300 - حضور دانش‌آموزان نسبت به هفته اول بازگشایی مدارس کاهش یافته استترکمن نیوز – رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: علی رغم استفاده از طرح زوج و فرد، درصد حضور دانش‌آموزان نسبت به هفته اول بازگشایی مدارس کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  کمال الدیدن نظرنژاد درجلسه شورای آموزش و پرورش که روز شنبه 3 آبان ماه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورای آموزش و پرورش در جلسات گذشته در خصوص بازگشایی مدارس، با هماهنگی ستاد کرونا شهرستان و براساس شیوه نامه ارسالی وزارتخانه متبوع کلیه آموزشگاه‌های شهرستان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به طرح ملی آجر به آجر که در سراسر کشور انجام می‌شود، بیان داشت: با همکاری‌های خیرین مدرسه ساز قرار است کلنگ هنرستان تمام خیری شهرستان طی چند هفته آینده به زمین زده شود که این امر در ده سال اخیر در کل کشور بی‌نظیر می باشد.

نظرنژاد افزود: ضدعفونی کردن مدارس، مانور بازگشایی مدارس جهت آمادگی مدیران و معلمین، برگزاری جلسه شورای معلمان و توزیع پوسترهای آموزشی در مدارس سطح شهرستان از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که قبل از بازگشایی مدارس انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به کاهش آمار حضور دانش‌آموزان نسبت به هفته اول بازگشایی مدارس، اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که توسط بازرسان آموزش و پرورش به صورت هفته‌ای انجام می‌شود، درصد حضور دانش‌آموزان در مدارس علیرغم استفاده از طرح زوج و فرد کاهش یافته و به طور میانگین از 79 درصد به 47 درصد رسیده است.

وی همچنین بیان داشت: جهت استمرار بحث آموزش نیازمند آموزش مدیران و معلمان بودیم، در همین خصوص 68 عنوان دوره در قالب آموزش‌های تخصصی برنامه شاد و مسائل بهداشتی برای معلمین شهرستان برگزار شد.

2 300x188 - حضور دانش‌آموزان نسبت به هفته اول بازگشایی مدارس کاهش یافته است

نظرنژاد در خصوص آسیب‌های نو پدید نیز اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا که دروس دانش‌آموزان با استفاده از اینترنت و گوشی موبایل از طریق برنامه شاد ارائه می‌شود، والدین باید برای جلوگیری از آسیب بنیان خانواده بر فعالیت دانش‌آموزان نظارت داشته باشند.

کمال الدین نظر نژاد در خصوص رفع مشکل دانش‌آموزانی که به برنامه شاد دسترسی ندارند گفت: آماده‌سازی و تحویل جزوه و نمونه سوال به دانش آموزان و پاسخگویی تلفنی از جمله مواردی است که در این زمینه در حال اجرا می‌باشد.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مومنانه، حدود 1 میلیارد ریال در قالب بسته‌های مختلف جهت حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌های کم بضاعت شهرستان با حمایت خیرین و همکاری آموزش و پرورش طی مراحل مختلف توزیع شد.

نظرنژاد تصریح کرد: در جهت ضد عفونی کردن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجموعا 11 میلیارد ریال به عنوان سرانه بهداشتی طی 3 مرحله پرداخت شده که بین تمام مدارس دولتی شهرستان توزیع شده است.

وی در پایان افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 40 درصد از دانش‌آموزان به صورت حضوری، 43 درصد از طریق برنامه شاد، 12.5 درصد از طریق شبکه‌های تلویزیونی و 4 درصد دیگر هم از روش‌های دیگر از آموزش‌های درسی بهره برده‌اند.

گزارش از:محمد بهلکه
خبرنگار اخبار ترکمن/ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز