امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84576

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    0:38 | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

سردابه - سردابه بازسازی شدترکمن نیوز:  در نتیجه شکستن مخزن سد سردابه در ماه می سال جاری، 2211 خانه برای سکونت انسانها نامناسب شد و 2499 خانه آسیب دیدند.

رئیس جمهور شوکت میرضیایف که با میزان خرابی ها آشنا شد، قول داد که در کوتاهترین زمان ممکن محلات آسیب دیده حتی بهتر از قبل ترمیم شوند و به شهرک های نمونه تبدیل شوند.

لازم به ذکر است که مشارکت شخصی رئیس جمهور در سازماندهی از بین بردن عواقب و احیای زندگی عادی به حمایتی قوی از قربانیان تبدیل شده است. مردم ازبکستان متحد شدند و به هموطنانمان کمک کردند.

در 13 اکتبر، رئیس جمهور ازبکستان شوکت میرضیایف مجدداً وارد منطقه سیردریا شد تا پس از شکستن مخزن سد “سردابه” با کارهای انجام شده در منطقه آشنا شود.

در طول این بازدید، رئیس جمهور به طور مستقیم با کارهای انجام شده آشنا شد و جلسه ای را با نمایندگان منطقه سیردریا و ساکنان آسیب دیده از سیل برگزار نمود.

در این جلسه اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زندگی ساکنان مناطق سردابه، آک آلتین و میرزا آباد تحت تأثیر سیل، ساخت و بازسازی خانه ها، حفاظت از سلامت مردم، بازسازی امکانات زیرساختی و ایجاد مشاغل جدید، ارائه شد.

در مدت زمان کوتاهی، سه منطقه مسکونی جدید در 50 هکتار شکل گرفت. در این مناطق مسکونی، 86 خانه پنج طبقه ساخته شده و 2640 آپارتمان به بهره برداری رسیده است. این آپارتمانهای آماده استفاده به صورت رایگان در اختیار مردم آسیب دیده از سیل قرار گرفت.

همچنین گذرهای محله، مغازه ها، کتابخانه ها، زمین های بازی، مجموعه های ورزشی و غیره در این مناطق مسکونی احداث شده اند. یک شرکت مجزا نیز برای خدمات دهی به آنها ایجاد شده است.

همچنین رئیس جمهور در طول سفر خود، فعالیت شرکت “نساجی سردابه آکسارای” را افتتاح نمود. این شرکت که توسط Oqsaroy Klaster LLC ایجاد شده است، می تواند پارچه و لباس های آماده به ارزش 3.5 میلیون دلار در سال تولید کند. محصولات قرار است به طور کامل به خارج از کشور تحویل داده شوند. چرخ خیاطی های مدرن و یک سیستم خنک کننده کم مصرف از ترکیه در اینجا نصب شده است. 500 نفر در مرحله اول این پروژه استخدام شدند.

علی رغم بیماری همه گیر، کارهای خلاقانه گسترده ای که در منطقه سیردریا انجام شده است، روحیه خلاق مردم ما و قدرت عظیم کشور بار دیگر نشان داده است که ما قادر به انجام چه کارهایی هستیم!

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز