امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

asia 4d 300x209 - وام 950 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به ترکمنستانبین الملل-ترکمن نیوز-  بانک توسعه آسیایی طی 2 سال آینده 950 میلیون دلار به بخش‌های مختلف اقتصادی ترکمنستان وام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  فارس،بانک توسعه آسیایی طرح جدید 2 ساله خود را در جهت سرمایه گذاری در ترکمنستان برای سال‌های 2018 الی 2019 میلادی تصویب کرد.

بر اساس این گزارش ارزش برنامه اختصاص وام بانک توسعه آسیا برای ترکمنستان ظرف 2 سال آینده بالغ بر 950 میلیون دلار بوده و بخش‌های انرژی، حمل و نقل و توسعه بخش خصوصی را در برمی‌گیرد.

اختصاص وام 150 میلیون دلاری جهت اجرای خط انتقال برق «توتاپ» که برق کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان را به افغانستان منتقل می‌کند، 600 میلیون دلار هزینه مدرنیزه و تجهیز خطوط راه آهن و جاده و 200 میلیون دلار وام برای توسعه بخش خصوصی این کشور ظرف 2 سال آینده انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که دولت ترکمنستان و بانک توسعه آسیا از سال 2000 میلادی همکاری خود را آغاز کردند و قرار است این بانک در عملیات تأمین مالی خط لوله گاز «تاپی» نیز مشارکت کند.

بانک توسعه آسیایی در ۲۲ آگوست سال ۱۹۶۶ به‌ منظور توسعه اقتصاد کشورهای آسیایی بنا شد.

این بانک در حال حاضر دارای ۶۷ عضو است که ۴۸ عضو آن از داخل آسیا و اقیانوس آرام و ۱۹ عضو آن خارج کشورهای آسیائی می‌باشند.

بانک توسعه آسیا متعلق به بانک جهانی است و در حال حاضر بزرگترین سهامداران آن ژاپن و ایالات متحده می‌باشند.

این بانک حضور فعالی در کشورهای آسیایی مرکزی دارد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز