امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمنستان-ترکمن نیوز-  با حضور رئیس جمهور و هیأت وزیران ترکمنستان اولین تندیس رسمی «آلابای» سگ اصیل ترکمن با لقب «وفالی» به معنای با وفا در محل دهکده المپیک «عشق‌آباد» رونمایی شد.

sag1 1d 1 300x209 - نخستین تندیس «آلابای» سگ اصیل ترکمن رونمایی شد+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  اولین تندیس رسمی «آلابای» سگ اصیل ترکمن با لقب «وفالی» به معنای با وفا که نماد پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی «عشق‌آباد2017» بود با حضور «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور، هیأت وزیران، رئیس مجلس و اقشار مختلف مردم ترکمنستان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش دولت ترکمنستان تصمیم گرفته که نماد پنجمین دوره بازی‌های آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی که در تاریخ 17 الی 27 سپتامبر سال جاری میلادی با حضور 65 کشور از جمله کاروان ایران در 21 رشته ورزشی در عشق‌آباد برگزار و تیم ملی ترکمنستان مقام اول را به دست آورد، جاودان نماید.

نماد اصلی پنجمین دوره مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی سال عشق‌آباد عروسکی به شکل سگ اصیل ترکمن بود که لباس سنتی را بر تن کرده‌‌ بود.

sag2 1d 300x209 - نخستین تندیس «آلابای» سگ اصیل ترکمن رونمایی شد+عکس

آلابای سگ‏ اصیل ترکمن یکی از مشهورترین نژادهای سگ در جهان محسوب می‌شود که در ترکمنستان همچون اسب اصیل ترکمنی از ارزش منحصر به فردی برخوردار است.

ترکمنستان در مدت زمان کسب استقلال خود، تلاش‌های بسیاری برای احیا و حتی کسب برخی ارزش‌ها کرده که در این راستا، در کنار ارزش دهی به اسب اصیل ترکمنی، از سگ آلابای نیز به عنوان یک افتخار یاد می‌کنند.

این احترام و ارزش نهادن به حدی است که هم اکنون در ترکمنستان انجمن اجتماعی مردمی سگ آلابای ترکمنی فعال است و بهترین سگ آلابای ترکمنی در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود و صادرات این نژاد سگ ممنوع می‌باشد./فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز