امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان خبرنگاران 3 300x195 - هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگار را نداردترکمن نیوز: استاندار گلستان گفت: هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگار را ندارد و خبرنگاران هم حق توهین و افترا به افراد اعم از حقیقی و حقوقی را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در دیدار با اعضای هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: قلم در آموزه‌های دینی ما از ارزش والایی برخوردار است و در کتاب آسمانی ما به آن قسم یاد شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات صنفی اصحاب رسانه استان گلستان هستیم، تصریح کرد: ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی به خبرنگاران و تامین مسکن آنان در اولویت است.

استاندار گلستان با اشاره به اجرای 10 پروژه مهم در این استان احیاء و راه‌اندازی پتروشیمی گلستان، تلاش برای ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون و توسعه راه‌آهن و ایجاد بندر خواجه‌نفس را از مهمترین این پروژه‌ها برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای استان گلستان جزو آرام‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: خواهان توسعه مراودات با کشور ترکمنستان و رونق بازارچه‌های مرزی در استان هستیم.

حق شناس با بیان اینکه منطقه مرزی اینچه‌برون قابل مقایسه با دیگر مناطق مرزی نیست، افزود: در منطقه اینچه‌برون علاوه بر مواد اولیه امکانات ریلی و دریایی برای صادرات فراهم است.

استاندار گلستان به طرح توسعه بندر خواجه‌نفس نیز اشاره کرد و گفت: به موازات توسعه این بندر یک مجتمع تجاری با همکاری سازمان بنادر و نیروی دریایی ارتش ایجاد خواهد شد.

وی، به معضل خشکی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی برای احیای این خلیج با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و در نهایت اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان برای احیای آن مصوب گردید.

استاندار گلستان همچنین به رفع مشکلات پتروشیمی گلستان هم اشاره کرد و افزود: بخش اعظم مشکلات این صنعت بزرگ استان حل شده و بزودی شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.

گلستان خبرنگاران 1 300x195 - هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگار را ندارد

حق شناس، به موضوع توسعه راه آهن نیز اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه راه آهن توسط اتاق بازرگانی در حال پیگیری است و منابع آن در قالب تسهیلات از طریق بانک به بخش خصوصی به عنوان مجری طرح پرداخت خواهد شد.

وی، از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی در استان هم خبر داد و گفت: سالانه 150 هزار تن چغندر در استان تولید می‌شود که به صنایع و کارخانجات استان خراسان رضوی صادر می‌گردد.

استاندار افزود: با این سرمایه‌گذاری تمامی صنایع چغندر در استان گلستان مستقر شده و تولید این محصول به بیش از یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

حق شناس، همچنین از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت تولید مرغ و تخم‌مرغ در زمینی به مساحت بیش از 400 هکتار در گنبدکاووس هم خبر داد و گفت: با استقرار این صنعت تحول عظیمی در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد شد.

در این جلسه رییس هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان، با تاکید بر تامین آزادی مطبوعات و امنیت شغلی خبرنگاران اظهار داشت: مطالبه اصحاب رسانه استان اجرای قانون است.

احمد رائیجی، با بیان اینکه انتقادپذیری یک اصل پذیرفته شده برای مدیران دستگاه‌هاست، اظهار کرد: توسعه استان با آزادی قلم و انتقادپذیری مسئولان امکان پذیر خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان گلستان در انعکاس مشکلات مردم پیشگام هستند، اظهار کرد: خبرنگاران استان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی، مشکلات معیشتی و مسکن را از مهمترین دغدغه‌های خبرنگاران برشمرد و افزود: امیدوارم با تلاش استاندار و سایر مسئولان بخشی از دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش رفع شود.

در این جلسه مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز با بیان نقش رسانه‌های مکتوب و مجازی، اظهار داشت: رسانه‎ها بسترساز توسعه‌ی کشور هستند.

غلامرضا ولی‌پور، با بیان اینکه یک رسانه علاوه بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش ایفا نماید، گفت: اصحاب رسانه استان با تمام وجود و عشق فعالیت می‌کنند.

وی، ایجاد یک بانک اطلاعاتی از خبرنگاران استان را یک ضرورت خواند و پیشنهاد کرد تا شورایی تشکیل و شکایت احتمالی دستگاه‌ها از خبرنگاران ابتدا در آن شورا مورد بررسی قرار گیرد.

گلستان خبرنگاران 2 300x195 - هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگار را ندارد

ولی‌پور به برخی از مشکلات پیش روی اصحاب رسانه هم اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات رسانه‌ها از سوی بعضی از ادارات و عدم تخصیص سهمیه کاغذ و زینک در سال جاری برخی از این مشکلات است.

وی، ارائه خدمات و تسهیلات به خبرنگاران را خواستار شد و گفت: در برخی استان‌ها استفاده از برخی خدمات و تسهیلات با کارت خبرنگاری برای اصحاب رسانه انجام می‌شود.

ولی‌پور، در خصوص روند شکل‌گیری موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز