امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

فرمانده یگان حفاطت محیط زیست کشور؛

توزیع وسایل حفاظتی و موتورسیکلت بین محیط بانان کشور

  • کد خبر :

    8014

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:01 | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

محیط زیست-ترکمن‌نیوز- فرمانده یگان حفاطت محیط زیست کشور اعلام کرد: با هدف حفاظت مطلوب از محیط زیست کشور، بزودی تعداد زیادی جلیقه ضد گلوله، وسایل اطفای حریق و 550 دستگاه موتورسیکلت در اختیار محیط زیست استان‌های کشور و محیط بانان قرار می‌گیرد.

MohabbatKhani 23Az 300x199 - توزیع وسایل حفاظتی و موتورسیکلت بین محیط بانان کشور

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی ترکمن‌های ایران،  به نقل از ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی روز پنجشنبه در همایش نکوداشت 60 سال حفاظت از پارک ملی گلستان که در محل این پارک در شرق استان گلستان برگزار شد، گفت: تقویت آموزش محیط بانان و بهبود وضعیت معیشتی آنان از جمله برنامه هایی است تا سال اینده اجرایی می‌شود.
وی استفاده از ابزارهای نوین و کاربردی حفاظتی برای حفظ محیط زیست، بویژه حفاظت از پارک ملی گلستان و در حیطه رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر برنامه‌های این یگان برشمرد.
سرهنگ محبت خانی با اشاره به مخاطرات حفاظت از محیط زیست برای محیط بانان، یادآور شد: در 45 روز گذشته دو شهید و 30 زخمی برای حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم شده است.
در این همایش که با اجرای برنامه های فرهنگی همچون برگزاری رقص‌های محلی و بریدن کیک 60 سالگی حفاظت از پارک ملی گلستان همراه بود، از دست اندرکاران حفاظت از این پارک ملی در 60 سال گذشته با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز