امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    80033

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:16 | ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

میرضیایف 3 300x188 - توجه ویژه ازبکستان به کاهش اقتصاد سایه و جلوگیری از فسادترکمن نیوز: شرط مهم برای توسعه اقتصادی اجتماعی هر کشور، پایین آمدن سطح اقتصاد سایه و فساد است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  طی نشستی در تاریخ 27 ژوئیه سال جاری به ریاست رئیس جمهور ازبکستان شوکت میرضیایف برگزار شد، اقدامات دولت ازبکستان در زمینه کاهش اقتصاد سایه و جلوگیری از فساد مطرح گردید.

در این نشست «شوکت میرضیایف» دستور داد با مشاركت متخصصین سازمان های بین المللی، راهكاری برای كاهش اقتصاد سایه و تعیین وظایف بیشتر در این راستا تدوین شود.

رئیس جمهور خاطر نشان شد: باید ضمن مقابله با اقتصاد سایه مواظب باشید تا صدمه ای به فعالیت های اقتصادی وارد نشود و در این مسیر به همراه تجارت و مردم کار کنید.

از جمله اقدامات این است که به طور مداوم اصلاحات مالیاتی را ادامه دهیم و سیستمی را مطرح نماییم که فعالیت سایه را منع کند. دستورالعملی برای توسعه سیستم وظایف مالیات دهندگان داده شد.

همچنین مصوب شد، توجه ویژه ای به پاکسازی فساد در تدارکات عمومی و پروژه های سرمایه گذاری شد. به منظور اطمینان از شفافیت در این حوزه ها و تقویت کنترل عمومی و رقابت، از وزارت دارایی خواسته شده است که یک پرتال اطلاعاتی تدارکات عمومی راه اندازی کند.

دستورالعملهای تهیه برنامه جهت مقابله با فساد در چارچوب حوزه ها و زمینه های مرتبط، برای جلوگیری از فساد در تدارکات عمومی و پروژه های سرمایه گذاری ارائه شد.

این برنامه جهت تدوین روش محاسبه درجه فساد و اقتصاد سایه برای نهادهای دولتی، شرکتها و مناطق تنظیم شده است. با شروع سال 2021، نتایج این رتبه بندی با ارزیابی مسئولیت شخصی کلیه مدیران اعلام می شود.

میرضیایف تاکید کرد: برای کاهش اقتصاد سایه، لازم است مردم بتوانند به صورت قانونی کار کنند و در آنها انگیزه ایجاد شود.

رئیس جمهور بر لزوم ساده سازی اداره امور مالیاتی برای مشاغل کوچک و کاهش بیشتر مراحل دریافت مجوز فعالیت های تجاری تاکید نمود.

وی در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال، می توان با اطلاع رسانی، 100 نوع پروانه اشتغال و 34 نوع مجوز را با ساده سازی تعدادی از مراحل به 14 نوع مجوز با 2 بار مراجعه کاهش داد. با استفاده از این اقدامات، کارآفرینان می توانند سالانه 125 میلیارد “صوم “پس انداز کرد.

در پایان این نشست، دستورالعملی برای بررسی دقیق 270 مرکز نظارتی در 43 بخش و کاهش قدرت آنها صادر شده است، که این امر باعث کاهش خطرات شکل گیری اقتصاد سایه و طرح های فساد اقتصادی می‌شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز