امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    79805

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:54 | ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

16 300x206 - وام 124 میلیون دلاری بانک جهانی به ازبکستان برای توسعه بخش کشاورزیترکمن نیوز:  بانک جهانی برنامه‌ریزی کرده برای توسعه بخش کشاورزی در ازبکستان به این کشور معادل 124 میلیون دلار وام دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست تسریع اصلاحات اقتصادی در حوزه کشاورزی و منابع آب اظهار داشت: بانک جهانی برنامه ریزی کرده برای توسعه کشاورزی در ازبکستان به این کشور معادل 124 میلیون دلار وام دهد.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: هم اکنون با بانک جهانی در مورد اجرای طرح به ارزش 500 میلیون دلار مبنی بر نوسازی بخش کشاورزی به توافق رسیدیم. نخستین بار در تاریخ ازبکستان این مبلغ برای توسعه دانش کشاورزی و نوآوری، سازماندهی و مدیریت بر اساس استانداردهای جهانی هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب این طرح فعالیت 8 انستیتوی علمی– پژوهشی کشاورزی به طور کامل بازسازی و همچنین برخی سازمان های وزارت کشاورزی با آزمایشگاه ها و تجهیزات روز مجهز خواهند شد.

به گفته وی، وام 124 میلیون دلار بانک جهانی و 2 میلیون دلار کمک بلاعوض اتحادیه اروپا برای این اهداف سرمایه گذاری خواهد شد.

کشاورزی یکی از مهم‌ترین حوزه های اقتصادی ازبکستان می باشد که سهم آن در درآمد ناخالص ملی 28 درصد است و در این زمینه 27 درصد و یا 3 میلیون و 600 هزار نفر مشغول به کار می باشند. همچنین این حوزه 10 درصد کل صادرات کشوررا تشکیل می کند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کردن کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار وام داده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز