امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

hezar 10a 300x225 - مالیات طبق کارکرد بانکی فعالان اقتصادی گلستان دریافت می گردداخبار اقتصادی-ایتنانیوز-  مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت که دریافت مالیات از فعالان اقتصادی گلستان طبق کارکرد حساب بانکی آنان شتاب می گیرد، این استان 170 هزار پرونده فعال اقتصادی و به همین تعداد غیرفعال دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي ترکمن‌هاي ايران،  علی اصغر هزار جریبی روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: این روش دریافت مالیات جنبه قانونی دارد و ازسال 95 هم دارای شیوه نامه و تکلیف بوده که اجرایی شود.
به گفته وی؛ در استان گلستان تنها یک دهم پرونده های دریافت مالیات از طریق تراکنش (کارکرد) بانکی فعالان اقتصادی شناسایی و دریافت شده است.
وی با بیان اینکه اجرای تراکنش بانکی برای دریافت مالیات از فعالان اقتصادی با هدف شفاف سازی و ممانعت از فرار مالیاتی و دستیابی به عدالت مالیاتی است، گفت: اکنون کارگروه ویژه طبق دستور سازمان مرکزی در گلستان تشکیل و با دعوت از فعالان اقتصادی نسبت به پرداخت مالیات آنها رسیدگی می شود.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: از افرادی که دارای کارکرد بالای بانکی هستند ،براساس اطلاعات بانک که در اختیار این اداره کل قرار می گیرد نسبت به دریافت سهم مالیاتی اقدام می شود.
به گفته وی؛ امسال معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت 240 میلیون ریال و برای سایر اقشار 180 میلیون ریال تعیین شده است.

*رشد 101 درصدی تحقق دریافت مالیات در گلستان
هزارجریبی از رشد 101 درصدی تحقق دریافت مالیات در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت سه هزار و 810 میلیارد ریال مالیات در استان دریافت شده که نسبت به تحقق درآمد استانی 88 درصد و سازمان مرکزی 87 درصد است.
وی گفت: از محل ارزش افزوده در نیمه نخست امسال 270 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد تا در امر خدمات رسانی هرچه بهتر اقدام کنند.
به گفته وی؛ برای روستاهای فاقد دهیاری و عشایری هم از محل درآمد کسب شده ارزش افزوده و براساس جمعیت این مناطق به حساب فرمانداری ها واریز شد تا در خدمت رسانی خللی وارد نشود.
در استان گلستان 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا وجود دارد، 47 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزارنفری گلستان روستانشین هستند.

*اعلام 63 هزار اظهارنامه مالیاتی درگلستان
هزارجریبی گفت: امسال 63 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی فعالان اقتصادی استان تسلیم اداره کل امور مالیاتی شده که استقبال فعالان نسبت به سال قبل خوب بوده است.
وی افزود: 40 درصد از اظهارنامه های تسلیم شده به این اداره کل به صورت توافقی بوده که بیش از 95 درصد آن برای دریافت مالیات قطعی شده است.
به گفته وی؛ بقیه اظهارنامه های تسلیم شده ، غیر توافقی بوده که باید بررسی کارشناسی و مشخص شود.
طرح فراخون تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای فعالان اقتصادی استان گلستان در اواخر بهار و اوایل تابستان امسال انجام شد.
وی به فراخوان بکارگیری صندوق مکانیزم فروش در شهریور امسال اشاره کرد و افزود: امسال در این فراخوان برای 29 شغل نصب این سیستم تعیین شد که باید نسبت به خرید صندوق مکانیزه اقدام کنند.
هزار جریبی اضافه کرد: از سال 1397 صاحبان مشاغل موظف هستند نسبت به نصب صندوق مکانیزم فروش اقدام کنند.
وی گفت: در صورتی که صاحبان 29 شغل تعیین شده تا پایان دی ماه امسال نسبت به نصب صندوق مکانیزه فروش اقدام نکنند از سال آینده 2 درصد جریمه اظهارنامه مالیاتی برای آنها در نظر گرفته می‎شود.
استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و شغل اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی و دامپروری است .

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز