امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

turkmenistan 9a 300x175 - فعالان اقتصادی ایران حضور در بازار ترکمن ها را از دست ندهنداقتصادی-ایتنانیوز-  یک فعال اقتصادی به تجار ایرانی علاقه مند به حضور در بازار ترکمنستان توصیه کرد، برنامه هفت ساله توسعه این کشور که 160 میلیارد منات آن مربوط به حوزه بخش نفت و گاز است را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي ترکمن‌هاي ايران،  «حسن مرتجی» امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ما اظهار داشت: مسئولان ترکمنستان برنامه توسعه این کشور را بر مبنای جذب 290 میلیارد منات (واحد پول ترکمنستان) پروژه برای سرمایه گذاری تعریف کرده اند.
وی افزود: ترکمنستان یک کشور در حال توسعه با جمعیت 4.5 میلیون نفری در منطقه آسیای میانه با ذخایر عظیم نفت، گاز طبیعی و سنگ معدن در خاک اصلی و زیر سواحل خزر در بخش ترکمنستان است.
به گفته این فعال اقتصادی، این کشور در سال های گذشته گام های مهم و مثبتی به سمت رشد اقتصادی برداشته که موجب تحریک مشارکت فعال کشورهای صنعتی در این کشور در بخش های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز، صنعت، ساخت و ساز، حمل و نقل و گردشگری شده است.
مرتجی با اشاره به تصویب برنامه هفت ساله توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی ترکمنستان در هفته های گذشته که برنامه های صنعتی سازی این کشور تا سال 2024 میلادی در آن پیش بینی شده، تصریح کرد: این برنامه ها در چهار محور اصلی نفت و گاز، الکترونیک، صنایع غذایی و شیمیایی در نظر گرفته شده و علاوه بر آنها، تقویت ترانزیت به منظور انتقال انرژی و کالا دیگر در اولویت است.
وی بیان داشت: در دوره زمانی منتهی به سال 2012، واردات ماشین آلات، فلزات، الوار و فرآورده های نفتی به این کشور همسایه افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده که بیانگر افزایش سرمایه گذاری های عمومی و خصوصی در زمینه هایی مانند بازسازی راه ها، ساخت نیروگاه ها و ساختمان سازی است.
مجری نمایشگاه بین المللی اکسپوی 2018 ترکمنستان با استناد به گزارش بانک توسعه آسیا خاطرنشان کرد: با وجود کاهش قیمت جهانی نفت، آمارها حاکی از رو به بالا بودن روند رشد این کشور است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز