امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار گنبدکاووس-ایتنانیوز-  استاندار گلستان با ابراز گله مندی از برخی عقب ماندگی های زیرساختی و رفاهی راه آهن و گمرک اینچه برون گنبدکاووس برلزوم تلاش همگانی برای رفع این عقب ماندگی ها تاکید کرد.

ostandar 6a 300x254 - رفع عقب ماندگی های زیرساختی راه آهن و گمرک اینچه برون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار،   به نقل ایرنا، سیدمناف هاشمی عصر روز جمعه درحاشیه بازدید از گمرک و راه آهن اینچه برون گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: عقب ماندگی برخی زیرساخت ها در این دو حوزه ناامید کننده است که باید دستگاه های متولی با همکاری هم این عقب ماندگی ها را جبران کنند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گلستان و برنامه توسعه تجارت و مبادلات داخلی و خارجی بویژه صادرات و ترانزیت کالا با کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه افزود : برای تحقق این مهم و رونق هر چه بیشتر گمرک و راه آهن اینچه برون، همه دستگاه های متولی باید همکاری نمایند.
هاشمی از ادارات گمرکات، راه آهن، منابع طبیعی و امور اراضی و محیط زیست به عنوان دستگاه های اصلی در رفع مشکلات زیرساختی گمرک و راه آهن اینچه برون نام برد و اضافه کرد : این ادارات باید پیگیری های لازم درسطح ملی و استانی را برای رفع موانع و مشکلات انجام دهند.
وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد تردد روزانه خودروهای ترانزیت و داخلی از مرز اینچه برون برابر با 80 خودرو است که این رقم باید با ایجاد زیرساخت ها، به روزانه هزار تا دو هزار دستگاه برسد.
استاندار گلستان ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه 1414 استان باید به سالانه 6 میلیون و 750 هزار تن کالای مبادله ای از گمرک و راه آهن اینچه برون برسیم که اکنون 169 هزار تن در سال است و خیلی از برنامه عقب هستیم.
هاشمی نبود امکانات رفاهی برای گردشگران در گمرک و بازارچه مرزی اینچه برون را از دیگر مشکلات زیرساختی در این منطقه دانست و گفت: راه آهن و گمرک با همکاری معاونت اقتصادی استانداری باید این مشکل را رفع نمایند.
وی افزود: بحث تکمیل خط عریض راه آهن اینچه برون برای تغییر بوژی به طول 3200 متر نیز باید ظرف یک ماه آینده توسط راه آهن انجام شود.
هاشمی به مدیران دستگاه های مرتبط برای رفع عقب ماندگی های زیرساختی گمرک و راه آهن اینچه برون نیز هشدار داد تا مجدانه پیگیر رفع مسائل و مشکلات این حوزه ها باشند در غیر این صورت تصمیمات مدیریتی اتخاذ می شود.
در این بازدید علاوه بر استاندار و معاونین او، مدیران کل راه آهن، گمرکات، راهداری و حمل و نقل گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز