امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تخفیف‌های ویژه راه‌آهن برای صاحبان بار

کالای خود را ریلی صادر کنید؛ تخفیف بگیرید

  • کد خبر :

    5501

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:54 | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار اقتصادی-ایتنانیوز-  شرکت راه‌آهن در ادامه سیاست‌های دولت برای افزایش سهم عرصه ریلی در جابه‌جایی محموله‌های اقتصادی اعلام کرده حاضر است فضایی جدید برای جابه‌جایی کالا این بار با هدف صادرات فراهم کند.

rahahan 30m 300x140 - کالای خود را ریلی صادر کنید؛ تخفیف بگیرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل ایسنا، با وجود تمام برنامه‌ریزهایی که در طول سال‌های گذشته انجام شده، بخش جاده‌ای همچنان سهم اصلی را در جابه‌جایی کالا در مرزهای داخلی و صادراتی ایران در اختیار دارد تا جایی که هنوز نزدیک به ۹۰ درصد کالاهای اقتصادی در حال جابه‌جایی در ایران توسط این بخش انجام می‌شود.

هزینه پایین، ایمنی بالا و کمک به محیط زیست شاخص‌های اصلی است که باعث شده دولت بخش قابل توجهی از تمرکز خود را برای انتقال محموله‌های باری از جاده به ریل در دستور کار قرار دهد و در این چارچوب به نظر می‌رسد، ارائه سیاست‌های تشویقی بخش قابل توجه خواهد داشت.

یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن اعلام کرده در حوزه صادرات کالاهای ایرانی شبکه ریلی توانسته در سال ۱۳۹۵، رشدی ۱۲ درصدی را به ثبت برساند و به نظ رمی‌رسد توان آن وجود خواهد داشت که همین فرآیند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

عاشوری گفته راه‌آهن به منظور تشویق صادرکنندگان ایرانی با هماهنگی کشورهای مقصد آمادگی دارد تخفیف‌های تعرفه‌ای جابه‌جایی کالا را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

راه‌آهن اعلام کرده صادرات کالا از مرز ریلی میرجاوه با پاکستان رشدی ۱۵۰ درصدی و با ترکیه رشدی ۹۰ درصدی را به ثبت رسانده و در شش ماهه نخست سال جاری شش میلیون تن کالای ایرانی از طریق شبکه ریلی صادر شده است. از این رو این انتظار وجود دارد که با استفاده از ظرفیت مرزهایی مانند سرخس و اینچه‌برون در ترکمنستان، جلفا در آذربایجان، رازی در ترکیه و میرجاوه در پاکستان این رقم رشد پیدا کند.

همچنین ایران انتظار دارد در آینده‌ای نه چندان دور مرز ریلی مشترکش با افغانستان و عراق نیز آماده بهره‌ برداری شود تا عملا بخش قابل توجهی از کشورهای همسایه ایران امکان صادرات و حتی واردات کالا از طریق ریل با ایران را داشته باشد.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز