امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

turkmenistan 14m 300x226 - به موجب حکم بردی محمداف 2 وزارتخانه ترکمنستان ادغام شداخبار ترکمنستان-ایتنانیوز-  به دستور رئیس‌جمهور ترکمنستان ۲ وزارتخانه ادغام و دولت این کشور برای چندمین بار در سال‌های گذشته ترمیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل فارس، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور حکمی را صادر کرد که به موجب آن وزارت مالی و وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان ادغام شده و به یک وزارتخانه تحت عنوان «وزارت مالی و اقتصاد ترکمنستان» تبدیل شدند.

در متن حکم مذکور رئیس جمهور ترکمنستان آمده است که ادغام دو وزارتخانه مذکور در راستای اجرای اصلاحات و دگرگونی در مجموعه اقتصادی و بانکی این کشورو نیز بهبود مدیریت این نهادها صورت گرفته است.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین با صدور حکم دیگری «باتر بازاراف» را به عنوان وزیر مالی و اقتصاد این کشور منصوب کرد.

علاوه بر این، رئیس جمهور ترکمنستان با صدور احکام دیگر دولت خود را ترمیم کرد و طی فرمانی « گوچمراد مرداف» که پیش از این، مسئولیت وزارت مالی این کشور را برعهده داشت، به عنوان معاون جدید رئیس جمهور در امور اقتصادی،بانکی و نهادهای مالی بین‌المللی منصوب کرد.

علاوه بر این براساس فرمان رئیس جمهور ترکمنستان معاون جدید وزیر ساخت و معماری، معاون جدید وزیر حمل و نقل ریلی این کشور نیز معرفی شدند.

طبق قوانین ترکمنستان، رئیس جمهور همزمان رئیس کابینه وزرای این کشور نیز است و کلیه مقامات عالی‌رتبه دولت این کشور را عزل و نصب می‏‌کند.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز